Domino's gaat voor de lekkere trek

- Bureaus
- 18 sep 2024 @ 07:48
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 18 sep 2024 @ 07:48
- Michiel van Zaane
Pizzabedrijf Domino's heeft een nieuw Guiding Idea, dat wordt gebruikt als basis voor de nieuwe campagne "Honour the craving". Daarmee richt het pizzabedrijf zich op het stillen van de lekkere trek.
Casper Mooyman, Chief Marketing Officer Benelux, ziet het als een essentiële stap voor het bedrijf: 'We werken echt weer aan het merk Domino’s. Met "honour the craving" hebben we de essentie te pakken waarom mensen voor ons kiezen: vanwege het onweerstaanbare eten en omdat ze zichzelf zo nu en dan willen toestaan hun lekkere trek te eren. Het is daarnaast ook een opdracht aan onszelf om de meest verrukkelijke, knetterverse producten te blijven maken en te bezorgen, to "honour the craving" van onze klanten.'
De campagne is de eerste uit de koker van Selmore en DotControl, die onlangs de pitch voor Domino’s. wonnen. Zij ontwikkelden het nieuwe Guiding Idea. Tom Stoffels, Head of Account & partner bij Selmore: 'Dat is het mooie aan een Guiding Idea. Het vormt niet alleen de basis voor nieuwe campagnes maar is ook het sturende principe voor zaken als productontwikkeling, interne communicatie en design.'
Lekkerbekkende taal
Want ook de visuele identiteit werd ververst. Diederick Hillenius, creatief directeur en oprichter van Selmore: 'Bij een nieuw Guiding Idea hoort ook Guiding Design want form follows function’ We maken in de campagne gebruik van iconische foodshots en lekkerbekkende taal die voor de overtreffende trek moeten zorgen. Bijvoorbeeld: ‘smak smul smaakpapil verpletterend’. De boodschap: bij Domino’s vind je alles om je craving te stillen.'
Om deze belofte kracht bij te zetten, introduceert Domino’s meteen de nieuwe productlijn ‘Subzz’, pizzabroodjes voor de lunch of tussendoor, en Bubble Thick Shakes met ‘boba’s’, een verrassende variatie op de al bestaande Thick Shakes.
Naast een nieuwe commercial, out-of-home materialen en digital inzet, staan ook de managers van de meer dan 370 Domino’s locaties in de startblokken. Alle bezorgrestaurants beschikken inmiddels over het juiste communicatiemateriaal en binnenkort krijgen de Domino’s vrachtwagens een nieuwe look.
Credits:
Verantwoordelijk bij Domino’s: Casper Mooyman, Yahri Tillemans, Maxime van Dijck
Bureau: Selmore Creative Agency
Productiemaatschappij: Czar Amsterdam
Regie: Floris Kingma
Muziek: Hielke Praagman
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Reckitt kiest WPP Media voor... 07-11-2025
- DA kiest Zuiver Group als nieuwe... 07-11-2025
- Rijksoverheid lanceert campagne Man,... 05-11-2025
- War Child toont veerkracht in nieuwe... 05-11-2025
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

