Domino's gaat voor de lekkere trek

Domino's gaat voor de lekkere trek
  • Bureaus
  • 18 sep 2024 @ 07:48
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Pizzabedrijf Domino's heeft een nieuw Guiding Idea, dat wordt gebruikt als basis voor de nieuwe campagne "Honour the craving". Daarmee richt het pizzabedrijf zich op het stillen van de lekkere trek.

Casper Mooyman, Chief Marketing Officer Benelux, ziet het als een essentiële stap voor het bedrijf: 'We werken echt weer aan het merk Dominos. Met "honour the craving" hebben we de essentie te pakken waarom mensen voor ons kiezen: vanwege het onweerstaanbare eten en omdat ze zichzelf zo nu en dan willen toestaan hun lekkere trek te eren. Het is daarnaast ook een opdracht aan onszelf om de meest verrukkelijke, knetterverse producten te blijven maken en te bezorgen, to "honour the craving" van onze klanten.'

De campagne is de eerste uit de koker van Selmore en DotControl, die onlangs de pitch voor Domino’s. wonnen. Zij ontwikkelden het nieuwe Guiding Idea. Tom Stoffels, Head of Account & partner bij Selmore: 'Dat is het mooie aan een Guiding Idea.  Het vormt niet alleen de basis voor nieuwe campagnes maar is ook het sturende principe voor zaken als productontwikkeling, interne communicatie en design.'

Lekkerbekkende taal
Want ook de visuele identiteit werd ververst. Diederick Hillenius, creatief directeur en oprichter van Selmore: 'Bij een nieuw Guiding Idea hoort ook Guiding Design want form follows function’ We maken in de campagne gebruik van iconische foodshots en lekkerbekkende taal die voor de overtreffende trek moeten zorgen. Bijvoorbeeld: ‘smak smul smaakpapil verpletterend’.  De boodschap: bij Domino’s vind je alles om je craving te stillen.'

Om deze belofte kracht bij te zetten, introduceert Dominos meteen de nieuwe productlijn Subzz, pizzabroodjes voor de lunch of tussendoor, en Bubble Thick Shakes met bobas, een verrassende variatie op de al bestaande Thick Shakes.

Naast een nieuwe commercial, out-of-home materialen en digital inzet, staan ook de managers van de meer dan 370 Dominos locaties in de startblokken. Alle bezorgrestaurants beschikken inmiddels over het juiste communicatiemateriaal en binnenkort krijgen de Dominos vrachtwagens een nieuwe look.

Credits:
Verantwoordelijk bij Domino’s: Casper Mooyman, Yahri Tillemans, Maxime van Dijck
Bureau: Selmore Creative Agency
Productiemaatschappij: Czar Amsterdam
Regie: Floris Kingma
Muziek: Hielke Praagman

 

 



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken