Marcel van Lingen directeur journalistiek bij Talpa Network

Marcel van Lingen directeur journalistiek bij Talpa Network
  • Content
  • 22 feb 2019 @ 13:19
  • 13014 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • PersonaliaMakersContent

Marcel van Lingen, nu nog hoofdredacteur en directielid van het ANP, is per 1 april directeur journalistiek van Talpa Network. In deze functie wordt hij verantwoordelijk voor de journalistieke content van het mediabedrijf.

Van Lingen is sinds 2011 hoofdredacteur van het ANP en sinds 2014 ook directielid. Eerder was hij chef van de politieke redactie en chef opinie van het Parool, hoofdredacteur en algemeen directeur van de GPD en vicevoorzitter van het Nederlands Genootschap van Hoofdredacteuren.

Van Lingen laat weten: ''Het was mooi om het ANP krachtig en onmisbaar te maken. Ik zie er naar uit om Talpa Network journalistiek verder uit te bouwen.'

Knowhow

Carlo van Lienden, directeur nieuws bij Talpa Network, voegt daaraan toe: 'Het is een mooi vooruitzicht om de journalistieke knowhow van Van Lingen samen met hem in te kunnen zetten voor de verdere ontwikkelingen op journalistiek gebied bij Talpa Network. Ik verheug me op de samenwerking met hem.'

De huidige functies van Van Lingen worden voorlopig waargenomen door de overige leden van de directie en hoofdredactie van het ANP.  

 

Eerder vandaag maakte Talpa Network bekend Jet Roos te hebben aangesteld als nieuwe CFO.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken