Sonja den Bakker (keynote BCE20): ‘Bol.com toont lef met magazine'
- Content
 - 5 feb 2020 @ 11:01
 - Link
 - 
  
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentBranded contentBranded Content Event
 
- 5 feb 2020 @ 11:01
 - Lucas Boon
 
Het Branded Content Event staat weer voor de deur, morgen in de nieuwe evenementenlocatie Amsterdome. We blikken vast vooruit met een van de sprekers: Sonja den Bakker, teammanager branding bij energieleverancier Essent.
Branded Content Event met als thema 'make content great again' vindt plaats op donderdag 6 februari in de nieuwe evenementenlocatie Amsterdome. Ga hier naartoe voor meer informatie.
Wat kunnen we verwachten van je talk?
Ik zal kort de uitdaging waar Essent voor staat schetsen: de snel veranderende markt en de zoekende consument. Ik behandel dan met name de situatie van onwetendheid en wat je in de toekomst moet doen met de klimaatverandering en verduurzaming van je huis - en uiteraard de rol die Essent daarin wil innemen.
Wat is voor marketeers in 2020 de grote uitdaging op het gebied van branded content?
Wat mij betreft blijft dat de geloofwaardigheid en betrouwbaarheid van je content. Er wordt sceptisch gekeken naar branded content, zeker in combinatie met influencers. Het zal voor marketeers een nog grotere uitdaging worden om oprecht te handelen en te kijken naar de juiste platformen en samenwerkingen.
Van welke branded content-case ben je onder de indruk en waarom?
Ik denk dat niemand het afgelopen jaar om het Speelgoedboek van Bol.com heen kon. De bekendheid was zeer hoog en ik denk dat het merk zichzelf goed heeft neergezet als de winkel van ons allemaal. Een gedurfde keuze om een magazine te maken. Daar zit een forse investering in, dus Bol.com toonde lef om daarvoor te kiezen.
Welk misverstand over branded content moet zo snel mogelijk de wereld uit worden geholpen?
Dat het je merkcampagnes kan vervangen. Het zal altijd een gezonde mix moeten zijn; beiden versterken elkaar.
Hoe ga jij de twijfelende marketeer overhalen om toch naar Branded Content Event te komen?
Naast het interessante programma is het natuurlijk interessant om te zien hoe je als een 'low involvement brand' als Essent toch relevant kunt zijn vanuit branded content. Zolang je maar focust op de juiste interesses en behoeftes van je doelgroep.
- 
Lucas Boon
 - Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
 - Functie: redacteur
 - Website:https://www.marketingtribune.nl
 - Profiel »
 
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
Meest gelezen
- Histor laat persoonlijkheid spreken met social-first campagne...
 - Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
 - Olympisch schaatsteam centraal in campagne X²O Badkamers
 - Flitsmeister rekent af met flitsboetes in nieuwe Vlaamse...
 - GPCM feestavond nadert 6 november: kom ook!
 - 'Verborgen Parels' zet met marketing paddenstoelen op de kaart
 
Laatste Nieuws
- GPCM feestavond nadert 6 november:... 30-10-2025
 - 'Verborgen Parels' zet met marketing... 29-10-2025
 - Olympisch schaatsteam centraal in... 27-10-2025
 - Flitsmeister rekent af met... 27-10-2025
 - Bolsius ontsteekt sociale verbinding... 27-10-2025
 - Histor laat persoonlijkheid spreken... 21-10-2025
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 

