Sonja den Bakker (keynote BCE20): ‘Bol.com toont lef met magazine'
- Content
- 5 feb 2020 @ 11:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentBranded contentBranded Content Event
- 5 feb 2020 @ 11:01
- Lucas Boon
Het Branded Content Event staat weer voor de deur, morgen in de nieuwe evenementenlocatie Amsterdome. We blikken vast vooruit met een van de sprekers: Sonja den Bakker, teammanager branding bij energieleverancier Essent.
Branded Content Event met als thema 'make content great again' vindt plaats op donderdag 6 februari in de nieuwe evenementenlocatie Amsterdome. Ga hier naartoe voor meer informatie.
Wat kunnen we verwachten van je talk?
Ik zal kort de uitdaging waar Essent voor staat schetsen: de snel veranderende markt en de zoekende consument. Ik behandel dan met name de situatie van onwetendheid en wat je in de toekomst moet doen met de klimaatverandering en verduurzaming van je huis - en uiteraard de rol die Essent daarin wil innemen.
Wat is voor marketeers in 2020 de grote uitdaging op het gebied van branded content?
Wat mij betreft blijft dat de geloofwaardigheid en betrouwbaarheid van je content. Er wordt sceptisch gekeken naar branded content, zeker in combinatie met influencers. Het zal voor marketeers een nog grotere uitdaging worden om oprecht te handelen en te kijken naar de juiste platformen en samenwerkingen.
Van welke branded content-case ben je onder de indruk en waarom?
Ik denk dat niemand het afgelopen jaar om het Speelgoedboek van Bol.com heen kon. De bekendheid was zeer hoog en ik denk dat het merk zichzelf goed heeft neergezet als de winkel van ons allemaal. Een gedurfde keuze om een magazine te maken. Daar zit een forse investering in, dus Bol.com toonde lef om daarvoor te kiezen.
Welk misverstand over branded content moet zo snel mogelijk de wereld uit worden geholpen?
Dat het je merkcampagnes kan vervangen. Het zal altijd een gezonde mix moeten zijn; beiden versterken elkaar.
Hoe ga jij de twijfelende marketeer overhalen om toch naar Branded Content Event te komen?
Naast het interessante programma is het natuurlijk interessant om te zien hoe je als een 'low involvement brand' als Essent toch relevant kunt zijn vanuit branded content. Zolang je maar focust op de juiste interesses en behoeftes van je doelgroep.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
- ING steekt vrouwenvoetbal hart onder... 10-06-2025
- [column] Wachten als belevenis:... 10-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers