#Zokanhetook stimuleert plantaardig eten

#Zokanhetook stimuleert plantaardig eten
  • Content
  • 30 jan 2020 @ 10:38
  • 17213 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • FoodVideoContent

#Zokanhetook is in première gegaan: een korte film onder regie van actrice en schrijfster Sanne Vogel. De film stimuleert Nederlanders om plantaardiger te consumeren, met ‘een concreet handelingsperspectief en respect voor bestaande gebruiken’.

De film is onderdeel van de #zokanhetook-campagne, waarbij de bezoeker op zokanhetook.nu recepten, producten en tips rondom plantaardiger eten vindt. Initiatiefnemer van deze campagne is non-profit vereniging Green Protein Alliance. De vereniging wordt hierin gesteund door stichting Doen. De productie van de film staat op naam van Czar Amsterdam.

#Zokanhetook portretteert plantaardige keuzes van verschillende personages. Zo eten de jongens Bent en Finn vanwege dierenwelzijn en het klimaat veganistisch, maar snoepen ze af en toe nog wel een taartje. Kat Meneertje wil alleen nog meer havermelk en Nathalie wil door haar bonusdochter Roosmarijn uitgedaagd om een maand vegetarisch te eten.

Sanne Vogel laat weten: 'Ook al is het mijn ideale wereld, ik denk niet dat het realistisch is dat iedereen 100% plantaardiger gaat eten. Daarom wil ik mensen inspireren om de eerste stappen te zetten naar een plantaardiger dieet, door herkenbare personages te laten zien waar eenieder zich mee kan identificeren.'

Bekijk de verschillende portretten hier en die van Kat Meneertje hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken