Vattenfall: auto doet zoef en niet langer vroeeeem

Vattenfall: auto doet zoef en niet langer vroeeeem
  • Content
  • 14 sep 2021 @ 10:33
  • 28216 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Vattenfall Solar Team en Pepijn Lanen lanceren een kinderboek over de zonneauto Nuna. Wat volwassenen nu aan kinderen leren over auto’s is gedateerd. Met het vandaag gelanceerde kinderboek ‘Nuna’ wil het team dit beeld veranderen.

Het Vattenfall Solar Team bestaat uit studenten van de TU Delft. Elk jaar ontwerpen en bouwen ze een zonneauto, genaamd Nuna, waarmee ze aan races meedoen. Zevenmaal werden ze al wereldkampioen. Jaarlijks bezoekt het team basisscholen om kinderen te enthousiasmeren over techniek en te informeren over het belang van duurzaamheid. Daar bleek dat kinderen nog altijd een verouderd beeld hebben van auto’s. Het geluid van een auto omschrijven ze nog steeds als ‘vroem’ en in tekeningen komt er standaard een wolkje uit de uitlaat. Recent onderzoek bevestigde dat beeld.

Daarom besloot het team om het eerste kinderboek te maken met een auto op zonne-energie als held.

Voor het verhaal schakelden zij de hulp in van Pepijn Lanen, ook bekend als zanger van ‘De Jeugd van Tegenwoordig’, columnist én kinderboekenschrijver. Daarmee hopen ze het kinderbeeld van auto’s te moderniseren.

Nuna

In ‘Nuna’ wordt de gelijknamige hoofdrolspeler een held als zij de strijd aangaat met de allesverwoestende Fossylo, een auto die een hele stad vervuilt met zijn uitstootwolken en daarmee Nuna’s energie probeert weg te nemen. De levendige en tot de verbeelding-sprekende illustraties zijn gemaakt door Saša Ostoja. Ze weerspiegelen op een speelse en creatieve manier het vermakelijke verhaal uit de pen van Lanen.

Lancering

Het boek werd vandaag gelanceerd op de Kinkerbuurtschool in Amsterdam. Daarbij waren het Vattenfall Solar Team mét Nuna en de schrijver aanwezig. Lanen en de leden van het Solar Team overhandigden het eerste exemplaar aan groep 3.

Laurien de Vos van het Vattenfall Solar Team is bijzonder trots op het eindresultaat. ‘Nuna toont aan dat een fossielvrije toekomst mogelijk is. Daarom vonden we het tijd voor een boek met een duurzame autoheld in de hoofdrol. Eentje die werkelijk bestaat en die kinderen een nieuwe kijk op de toekomst geeft. Onze hoofdsponsor Vattenfall heeft ons de financiële middelen geschonken om ons idee van het boek ook daadwerkelijk uit te kunnen voeren. ‘Nuna’ zal nu én in de toekomst ons verhaal doorvertellen. Als kindjes over 10 jaar zeggen dat het geluid van een auto ‘zoef’ is in plaats van ‘vroem’, dan is dat een droom die uitkomt.’

‘Dit jaar stoppen we als hoofdsponsor van het Vattenfall Solar Team,’ zegt Renée McFadyen, Sponsor Manager. ‘Als waardering voor onze mooie 20-jarige samenwerking wilden we het team iets bieden waarmee ze nu, maar ook na het beëindigen van ons sponsorship toekomstige generaties kunnen blijven inspireren met Nuna’s verhaal. We zijn enorm blij met het eindresultaat en trots dat we dit als hoofdsponsor konden doen, perfect passend bij onze missie ‘fossielvrij leven binnen één generatie’.’

Gratis te downloaden als E-book en luisterboek

Om zoveel mogelijk kinderen kennis te laten maken met ‘Nuna’ is het kosteloos te downloaden als E-book en luisterboek. Er zijn slechts een aantal exemplaren gedrukt. Het Vattenfall Solar Team heeft Boomerang Agency in handen genomen voor het concept en de uitwerking ervan. Daarnaast heeft het creatieve bureau een online- en paid influencercampagne opgezet. De pr-activiteiten zijn verzorgd door TRIANGLE PR.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken