[column] De terreur van de webwinkelier
- Content
- 5 dec 2018 @ 09:31
- Link
-
Sak van den Boom
adviseur, expert contentmarketing
zelfstandig ondernemer - ContentWebwinkelE-commerce
- 5 dec 2018 @ 09:31
- Sak van den Boom
Ik ga voor kerst weer naar de winkel. Het webwinkelen bevalt me niet. Zondagavond heb ik bij verschillende webshops zes pakketjes besteld. We zijn nu twee dagen verder en mijn mailbox wordt overspoeld met berichten die er niet toe doen.
Althans voor mij niet. Ik moest twee dagen achter de voordeur zitten, kon niet uit eten omdat de bezorger om 18 uur meldde dat hij voor 21 uur nog zou komen met een pakketje. Dus ik blijf in arren moede thuis. Ik kan het mijn tachtigjarige buurvrouw niet aandoen dat ze om negen uur ’s avonds nog een pakketje voor me moet aannemen. Wat is nu de winst van webshoppen: irritatie, juist!
Eerst word je bedankt voor de bestelling. Dan komt er een mailtje dat meldt dat de betaling in ontvangst is genomen. Vervolgens bericht de webshop dat je product is aangeboden aan de distributeur. In het vierde bericht ontvang je de melding dat het pakketje is aangekomen op een verzamelpunt in de buurt. Het vijfde bericht vertelt dat de besteller onderweg is en dat hij tussen twee tijdstippen bij je aan de deur staat. Er was er zelfs een die berichtte dat hij er om 19.34 zou zijn. En nog geen minuut nadat je een pakketje in ontvangst hebt genomen, krijg je een opgewekt mailtje dat het pakketje is bezorgd. En jawel hoor, weer enkele uren later volgt het klanttevredenheidsonderzoek.
Hier word je toch helemaal mesjokke van. En dat alles zes keer binnen vijftig uur. Tweeënveertig mailtjes. We zijn op hol geslagen met onze communicatie. Als ik webwinkel doe ik dat voor het comfort en de zekerheid. Dan stel ik het op prijs om te vernemen wanneer ik het bestelde kan verwachten. Maar mag het daarbij blijven? Ik snap best dat een bedrijf denkt ‘laat ik de klant betrekken bij mijn proces, is ‘ie optimaal geïnformeerd, daar moet hij toch blij van worden’. Dat zou best kunnen meneer de webwinkelier, maar u bent niet alleen op de wereld. Ik ben blij dat ik zondagavond niet al mijn inkopen voor de feestdagen heb gedaan. Ik ga weer naar de winkel.
-
Sak van den Boom
- Werkt bij: zelfstandig ondernemer
- Functie: adviseur, expert contentmarketing
- Website:https://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Buut bank gelanceerd: grip op geld met Gen Z-content
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen losse actie, maar een...
- Grohe viert 50 jaar in Nederland met focus op innovatie en...
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
Laatste Nieuws
- FME en We Agency lanceren... 11-09-2025
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme... 10-09-2025
- Univé zet kindertekeningen in voor... 10-09-2025
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten... 09-09-2025
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne... 09-09-2025
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes