[column] Verhalen die de moeite waard zijn om te lezen

[column] Verhalen die de moeite waard zijn om te lezen
  • Content
  • 24 nov 2021 @ 10:14
  • 9366 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
    Sak van den Boom

    adviseur, expert contentmarketing
    zelfstandig ondernemer
  • ContentStorytelling

Weer zo’n verhaal dat ik op zijn minst twee keer moet lezen om te begrijpen waarover het gaat. Ben jij klaar voor server-side tracking? De auteur steekt er de vlag voor uit. Dankzij server-side tracking kunnen we weer belangrijke klantdata verzamelen en omzeilen we de strenge privacywetgeving zoals de AVG.

Hoewel deze nieuwe technologie nog in de kinderschoenen staat, is het interessant om jezelf erin te verdiepen. Hier lees je het hele verhaal, zo vaak je maar wilt, totdat je door hebt waar het overgaat.

Op dutchitchannel een interessant verhaal over securitytrends die op ons afkomen. Ik pik er een uit: ‘Mobiele malware-aanvallen nemen toe naarmate meer mensen mobiele wallets gebruiken en mobiele betalingen doen. Door de overstap naar werken op afstand nam het mobiele aanvalsoppervlak dramatisch toe, waardoor organisaties te maken kregen met mobiele bedreigingen van verschillende aanvalsvectoren. Cybercriminelen passen hun technieken aan om misbruik te maken van de groeiende afhankelijkheid van mobiele apparaten.’ Hier lees je ze allemaal.

2022 wordt het jaar van de vervagende grenzen

Een artikel dat ik met plezier meerdere keren lees, is van Ingrid van Iersel op FW: ‘2022 wordt het jaar van de vervagende grenzen: tussen echt en nep, tussen realiteit en virtuele werelden en tussen makers en gebruikers. In die grensgebieden bloeien hyper-persoonlijke verhalen op, die de menselijke kant weer dichterbij brengen.’ Ze beschrijft op heldere wijze de belangrijkste storytellingtrends voor de komende periode. ‘Het plaatje met verhaaltje is niet meer genoeg om in de on demand-maatschappij de aandacht vast te houden van het veeleisende swipende publiek. Wie aandacht wil, prikkelt zoveel mogelijk zintuigen en emoties. Het verhaal wordt niet meer iets dat ‘erbij komt’. Het wordt een totaalervaring met diverse platforms, eigen deelname en emotionele betrokkenheid.’

Afgelopen week ging het in mijn mailbox plots uitgebreid over ‘conversational commerce’, in diverse verhalen. ‘Een gesprek dat vertrouwen wekt en direct of indirect tot sales kan leiden. Zo verandert de klantenservice van een kostenplaats in een waardecentrum, omdat er extra omzet wordt gecreëerd met extra capaciteit.’

Generatie Z staat in de startblokken om de wereld een betere plek te maken

Dit verhaal op tpo.nl is ook de moeite waard om te lezen: ‘Generatie Z staat in de startblokken om de wereld een betere plek te maken. Alhoewel de meesten nu nog met de neus in de studieboeken zitten, zal het niet lang meer duren voordat zij ook op de werkvloer het verschil gaan maken. Wat jij kunt leren van Gen-Z? Lees hier de tips van timemanagement expert Björn Deusings! Generatie Z probeert bijvoorbeeld geen kostbare tijd te verspillen, maar maakt bewuste keuzes gefocust op de lange termijn. Zij beseffen zich namelijk dat hun banen in een aldoor innoverende wereld over enkele jaren wellicht niet meer bestaan.’

Mocht je het nog niet weten, volgens een artikel op FW moeten we inzetten op local influencers. ‘Misschien heb je al eens bedacht om influencers te gebruiken voor je merk, of grote kans dat je deze al inzet. Maar veel merken zetten alleen macro-influencers in. Zonde, want met kleinere influencers kun je vaak veel meer bereiken. Gelukkig zien steeds meer merken de voordelen van micro- en nano-influencers in. Maar heb je er ook al eens aan gedacht om local influencers in te zetten? Lokale influencers zijn dé nieuwe marketingtrend. Local influencer marketing gaat om het promoten van je merk op de lokale markt. Daarom zijn local influencers juist heel geschikt voor merken die werken met lokale partners zoals vestigingen, resellers of franchisenemers.’

Op FM kwam ik ook weer eens een woord tegen dat ik nog niet ken: linkspam. Ik ontdek dat een linkspam een link is naar ongewenste of schadelijke websites. Het woord komt voor in een verhaal met voorspellingen ten aanzien van seo in 2022. De auteur vraagt zich onder meer af of het in 2022 ook in Nederland/België moeilijker zal worden om met pure paid linkbuilding te ranken? Oeps, weer wat geleerd, al moet ik me er nog wel wat beter in verdiepen om de relevantie van dit gegeven goed te doorgronden. De auteur vindt het noodzakelijk als je tenminste je website crawlbaar wilt houden.

Wat taalgebruik betreft zouden de auteurs van al dit nieuws nog wel wat kunnen leren, want autoriteit krijg je niet door het gebruik van onbegrijpelijke verengelste woorden, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar hoe dan ook, je ontkomt er vandaag niet aan om je mailbox goed bij te houden, want er is wekelijks veel nieuws onder de zon.

Sak van den Boom

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken