Gezocht: packaging design-talent

Gezocht: packaging design-talent
  • Design
  • 29 apr 2014 @ 08:20
  • Link
  • Wendy van Esveld
    Wendy van Esveld

    Contentmanager MarketingTribune (Design)
    Zelfstandig ondernemer
  • DesignawardsPackaging design

Om verpakkingsontwerp onder de aandacht te brengen bij studenten, jonge ontwerpers en marketeers is de BNO Packaging Talent Award ontstaan. Studenten en jonge ontwerpers uit de creatieve sector worden uitgedaagd om een verpakking te ontwikkelen voor een opdrachtgever uit de praktijk. Hooghoudt en Marqt werken mee aan de prijs en stelden een briefing op voor een verpakking. We vragen Joost van Gelder van Marqt en Niels Grootenboer van Hooghoudt naar het belang van design.



Inzenden kan tot 12 mei 2014
De inzendtermijn voor de BNO Packaging Talent Award wordt vanwege de meivakantie met een week verlengd. De nieuwe deadline is 12 mei 2014. Studenten van designopleidingen en afstudeerders krijgen daarmee wat extra tijd om hun ontwerpen in te sturen.

Hooghoudt en Marqt zijn de merken die in deze eerste editie van de BNO Packaging Design Award jong talent uitdagen om een vernieuwend voorstel voor een verpakking in te sturen. Hooghoudt vraagt in de categorie food om hun visie op een verpakking van deze tijd, die refereert aan de ambachtelijke Nederlandse jeneverstokerstraditie. Marqt kijkt in de categorie non-food uit naar ideeën voor een innovatieve verpakking van duurzame handzeep. Een vakkundige jury zal samen met de opdrachtgevers bepalen wie het beste aan de opdracht heeft voldaan.

BNO Packaging Talent Award
De BNO Packaging Talent Award is een initiatief van packaging designbureaus binnen de BNO, die verenigd zijn in het Dutch Packaging Design Initiative (DPDI). De prijs is uitgeschreven omdat er in Nederland nog geen platform voor verpakkingsontwerptalent is. Met deze prijs willen de packaging designbureaus hun discipline nog duidelijker onder de aandacht te brengen bij studenten en opleidingen. Alle informatie over deelname aan de BNO Packaging Talent Award is te vinden op: bno.nl/packagingtalent.

Dutch Packaging Design Initiative
Het Dutch Packaging Design Initiative zet zich in voor de positie en ontwikkeling van verpakkingsontwerp in Nederland. De prioriteiten zijn onderwijs, promotie en netwerk. Het initiatief bestaat op dit moment uit Aestron Design, Brand Candies, Brandnew Design, Brum, BTM | Bataafsche Teeken Maatschappij, dBOD, Design Bridge, FLEX/theINNOVATIONLAB, Millford, OD, PROUDdesign, Reggs, SOGOOD, VBAT en WAACs.

Partners en sponsors
De BNO Packaging Talent Award heeft als partners Hooghoudt en Marqt. De prijs wordt gesponsord door MarketingTribune, het vakblad voor de marketingprofessional, gerenommeerde prepress-specialist Volkers, MetalArts, en het verpakkingsevent Packaging Innovations van Easyfairs.

Wendy van Esveld

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken