Michael Hekmat wint C&A Re-Imagine Design Challenge 2014

Michael Hekmat wint C&A Re-Imagine Design Challenge 2014
  • Design
  • 16 mei 2014 @ 10:47
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branding

De 28-jarige Michael Hekmat uit Warschau is uitgeroepen tot de winnaar van de C&A Re-Imagine Design Challenge 2014, de jaarlijkse design wedstrijd om opkomende getalenteerde modeontwerpers te ondersteunen. Michael Hekmat ontvangt ter waarde van 50.000 euro een media- en PR-campagne voor de verdere ontwikkeling van zijn carrière als modeontwerper.

De bekendmaking van de winnaar vond gisteravond plaats met een show in de C&A Flagshipstore in Parijs waar de ontwerpers uit de acht verschillende landen aanwezig waren.

Hekmat over zijn winnende ontwerp: ‘Ik ben uitgegaan van een bomberjack uit 1989 die ik heb veranderd in een zeer opvallend kledingstuk. De stof is gemaakt van een mix van duurzaam raffia / yuta. De bloemdecoraties (van zijde) zijn met de hand uitgesneden en bevestigd’ De bustiertop eronder is gemaakt van gerecyclede zijden vintagesjaals. Het is een extra item dat de look completeert en er een grillig tintje aan geeft. De midi-wikkelrok is mijn interpretatie van de Harem trousers uit 1989 en is gemaakt van gerecyclede zwart-op-wart jersey en zijdechiffon.’

'Herontdekking van het verleden, als inspiratie voor de toekomst'
De 2014 editie van de Design Challenge stond in het teken van de ‘herontdekking van het verleden, als inspiratie voor de toekomst'. De 9 opkomende Europese ontwerpers haalden inspiratie uit de 173 jaar rijke mode geschiedenis van C&A en maakten volledig nieuwe interpretaties van ontwerpen uit de vorige eeuw. Ze ontwikkelden een visie op de toekomst met duurzame materialen en innovatieve technieken.

'duurzaam, design en creatief ondernemen' ‘Wie deze interpretaties en ideeën ziet, kan alleen maar enorm enthousiast zijn over de vooruitstrevendheid van de ontwerpen. Ik ben ontzettend trots op alle designers,’ zegt Eva Ziegler, Brand & Marketing Manager van C&A Europe. ‘Als merk kijken wij voortdurend naar de mogelijkheden om kleding te presenteren die werkelijk anders is. We werken samen met jong en aanstormend talent dat voor ons een grote inspiratiebron is. Een initiatief als de Re-Imagine Design Challenge onderstreept voor C&A het belang van duurzaam, design en creatief ondernemen.’

C&A Re-Imagine Design Challenge
Dit jaar vond de tweede editie van de C&A Re-Imagine Design Challenge plaats. Met deze wedstrijd wil C&A opkomend modetalent in heel Europa mogelijkheden bieden. De opdracht is om één van de centrale thema's van het merk – design, duurzaamheid, kwaliteit en creativiteit – nader uit te werken. De editie van 2014 begon op 7 maart met een kick-off in Düsseldorf, waar zich het hoofdkantoor van C&A Europe bevindt. De designers ontvingen hier de briefing voor de C&A Re-Imagine Design Challenge. Op 12 april werden de verschillende ontwerpen gepresenteerd en vanaf dat moment kon er gestemd worden. Het winnende ontwerp werd bepaald door een online publieksjury die kon stemmen via facebook.canda.com. Het creatieve traject van de designers kon worden gevolgd in heel Europa via Facebook en YouTube.

De deelnemende designers van dit jaar waren:

Nina Kepplinger, Oostenrijk
Katrien van Hecke, België
Claudine Ivari, Frankrijk
Christian Bruns, Duitsland
Natalie de Koning, Nederland
Michael Hekmat, Polen
Elisabet Vallecillo en Javier Blanco, Spanje
Niyazi Erdogan, Turkije


Het ontwerp van de Nederlandse Natalie de Koning
 





Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken