Smaakprikkel: lekkere typografie voor de supermarkt

  • Design
  • 8 jul 2014 @ 09:00
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Smaakprikkel

Typografie is een van de meest creatieve takken van de designindustrie. Voor supermarktketen Target ontwierp Danielle Evans een bijzonder smakelijke typografie, op basis van kaas, hagelslag en meel.

Target startte de social mediacampagne ‘Food for Thought’ ter ere van de opening van haar Canadese vestigingen. Omdat Canada zowel Frans- als Engelssprekende bewoners heeft werden de teksten in beide talen gebracht.

Danielle Evans is misschien nog meer kunstenaar dan typograaf. Ze beschouwt goed design als een ‘ervaring voor alle zintuigen’. Ze liet zich bij het maken van de typografie leiden door de mogelijkheden van de verschillende voedingsmiddelen die ze gebruikte. Nadien zaten haar kleren eronder, maar ‘het was een geweldige ontdekkingstocht. Imperfectie is tof! Het is allemaal handgemaakt.’

Elk project werd op de social mediakanalen van Target geplaatst. De keten is erg tevreden over de populariteit van de campagne.

 



Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken