Smaakprikkel: lekkere typografie voor de supermarkt
- Design
- 8 jul 2014 @ 09:00
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Smaakprikkel
- 8 jul 2014 @ 09:00
- Redactie Design
Typografie is een van de meest creatieve takken van de designindustrie. Voor supermarktketen Target ontwierp Danielle Evans een bijzonder smakelijke typografie, op basis van kaas, hagelslag en meel.
Target startte de social mediacampagne ‘Food for Thought’ ter ere van de opening van haar Canadese vestigingen. Omdat Canada zowel Frans- als Engelssprekende bewoners heeft werden de teksten in beide talen gebracht.
Danielle Evans is misschien nog meer kunstenaar dan typograaf. Ze beschouwt goed design als een ‘ervaring voor alle zintuigen’. Ze liet zich bij het maken van de typografie leiden door de mogelijkheden van de verschillende voedingsmiddelen die ze gebruikte. Nadien zaten haar kleren eronder, maar ‘het was een geweldige ontdekkingstocht. Imperfectie is tof! Het is allemaal handgemaakt.’
Elk project werd op de social mediakanalen van Target geplaatst. De keten is erg tevreden over de populariteit van de campagne.
Target: Food for Thought from T.C. Worley on Vimeo.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- AIM presenteert grootste... 08-10-2025
- CreativeNL Live presenteert tijdens... 19-09-2025
- 6 architecten- en... 10-09-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes