7Up introduceert vintage-verpakkingen

7Up introduceert vintage-verpakkingen
  • Design
  • 7 jul 2015 @ 18:12
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual id

Meer dan 85 jaar na het verschijnen van het allereerste flesje 7UP, komt de frisdrank deze zomer met een beperkte oplage vintage-flesjes en -blikjes. De iconische designs bestrijken zes decennia: van 1930 tot en met 1990.

Aansluiten bij de tijdgeest
7UP wil met de flesjes en blikjes laten zien hoe het logo en artwork van de frisdrank door de jaren heen regelmatig grote veranderingen hebben doorgemaakt. Doel van die veranderingen was steeds om aan te sluiten bij de tijdgeest: in de jaren ‘70 was er een flower power-design, in de jaren ’80 een blikje met stippen, geïnspireerd door disco.

It's cool to be clear
Ook het karakter Fido Dido, dat in de jaren ’90 de blikjes en flessen van 7UP sierde en een rol speelde in de reclames van het merk (met zijn slogan ‘it’s cool to be clear’) is terug te zien in de Vintage-serie. Destijds was het figuur zo populair dat hij een eigen tijdschrift, snoepjes, een ijsje en een videogame kreeg.

Drankje voor non-conformisten
De Vintage-serie volgt op de introductie van het nieuwe 7UP-design, eerder dit jaar, dat ook sterk teruggreep op de geschiedenis van het 7UP-design. Doel was toen om 7UP te rebranden als een 'drankje voor non-conformisten'. Het redesign werd verzorgd door PepsiCo's Design and Innovation Centre. 

Los en in 4pack te koop
Alle Limited Edition-blikjes en –flesjes zijn nu tijdelijk verkrijgbaar in de meeste supermarkten. Ze zijn los te koop (in 33 cl-blikjes) maar ook in een 4pack met meerdere designs. 7UP wil daarmee de consument de mogelijkheid geven de verschillende blikjes te sparen.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken