7Up introduceert vintage-verpakkingen
- Design
- 7 jul 2015 @ 18:12
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Visual id
- 7 jul 2015 @ 18:12
- Redactie Design
Meer dan 85 jaar na het verschijnen van het allereerste flesje 7UP, komt de frisdrank deze zomer met een beperkte oplage vintage-flesjes en -blikjes. De iconische designs bestrijken zes decennia: van 1930 tot en met 1990.
Aansluiten bij de tijdgeest
7UP wil met de flesjes en blikjes laten zien hoe het logo en artwork van de frisdrank door de jaren heen regelmatig grote veranderingen hebben doorgemaakt. Doel van die veranderingen was steeds om aan te sluiten bij de tijdgeest: in de jaren ‘70 was er een flower power-design, in de jaren ’80 een blikje met stippen, geïnspireerd door disco.
It's cool to be clear
Ook het karakter Fido Dido, dat in de jaren ’90 de blikjes en flessen van 7UP sierde en een rol speelde in de reclames van het merk (met zijn slogan ‘it’s cool to be clear’) is terug te zien in de Vintage-serie. Destijds was het figuur zo populair dat hij een eigen tijdschrift, snoepjes, een ijsje en een videogame kreeg.
Drankje voor non-conformisten
De Vintage-serie volgt op de introductie van het nieuwe 7UP-design, eerder dit jaar, dat ook sterk teruggreep op de geschiedenis van het 7UP-design. Doel was toen om 7UP te rebranden als een 'drankje voor non-conformisten'. Het redesign werd verzorgd door PepsiCo's Design and Innovation Centre.
Los en in 4pack te koop
Alle Limited Edition-blikjes en –flesjes zijn nu tijdelijk verkrijgbaar in de meeste supermarkten. Ze zijn los te koop (in 33 cl-blikjes) maar ook in een 4pack met meerdere designs. 7UP wil daarmee de consument de mogelijkheid geven de verschillende blikjes te sparen.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Greenwheels: nieuwe auto’s en nieuwe... 30-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing