Carlsberg brengt verzorgingslijn met bier voor mannen
- Design
- 10 aug 2015 @ 15:46
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Packaging designSmaakprikkelVisual id
- 10 aug 2015 @ 15:46
- Redactie Design
Wie wel eens de beautytips in een damesblad heeft gelezen, weet het: bier is goed voor je haar. Niet zo gek dus, dat een bierbrouwer daar een gat in de markt ziet. Carlsberg Laboratories, de onderzoekstak van brouwer Carlsberg, ontwikkelde een lijn met verzorgingsproducten voor mannen. Gemaakt van echt Carlsbergbier. Hoe verpak je zoiets – als een bierflesje?
Carlsberg-groen
De packaging van de verzorgingslijn laat er in ieder geval geen misverstand over bestaan door welke brouwer de producten ontwikkeld zijn. Beer Beauty, zoals de lijn heet, gebruikt de opvallende kleur groen van Carlsberg. Het verwijst naar een van de belangrijkste ingrediënten van de producten: hop. Zowel de flessen –met een eenvoudig lettertype, weinig afbeeldingen – als de kartonnen doosjes kenmerken zich door eenvoud.
Beauty from Beer
Elk product bevat een halve liter Carlsberg bier. Dat bier is gevriesdroogd, totdat er een poeder overbleef, en werd toegevoegd aan de rest van de ingrediënten aan de verzorgingsproducten. De lijn bestaat uit shampoo, conditioner en bodylotion. ‘Beauty from Beer’.
Man gebruikt vrouwenproduct
Uit een onderzoek van Carlsberg Laboratories was gebleken dat 65% van de mannen elke dag een verzorgingsproduct gebruikt, maar ook dat maar liefst de helft van de mannen wekelijks een product van hun vriendin of vrouw pakt. Hoe konden ze daar bij Carlsberg nu beter op inspelen dan met een beautylijn gemaakt van bier, zegt Zoran Gojkovic, Director of Research bij Carlsberg Laboratories.
De verzorgingslijn van Carlsberg is op dit moment (nog) niet te koop in Nederland. Wel verkoopt Carlsberg de producten online, al zijn ze daar op het moment van schrijven uitverkocht.
Via The Dieline.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- AIM presenteert grootste... 08-10-2025
- CreativeNL Live presenteert tijdens... 19-09-2025
- 6 architecten- en... 10-09-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes