Designers verfraaien taxi's in Mumbai

  • Design
  • 17 aug 2015 @ 15:41
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Smaakprikkel

In India is het beroep ontwerper niet erg bekend. Om het werk van designers dichter bij de mensen te brengen, nodigde het project Taxi Fabric 30 jonge Indiase designers uit om het interieur van taxi’s onder handen te nemen.

Unieke binnenkant
Taxichauffeurs in India doen vaak al hun best om hun taxi aan de buitenkant te laten opvallen, maar met het werk van de designers hebben ze nu ook een unieke binnenkant gekregen. Tegelijkertijd geeft het project designers de kans zichzelf op de kaart te zetten.

Thema 'stadsleven'
Alle designers maakten een ontwerp dat werd geprint op stof, vandaar de naam Taxi Fabric. Uitgangspunt was het thema ‘stadsleven’, maar de designers gaven daar ieder een volstrekt persoonlijke draai aan. Kunel Gaur liet zich bijvoorbeeld inspireren door de Sixtijnse Kapel en de geschiedenis van India, waar Pranita Kocharekar de drukte op straat en de grote diversiteit aan mensen in India als vertrekpunt nam.

Nog meer taxi's pimpen
Om nog meer taxi’s te kunnen verfraaien, zette Taxi Fabric een Kickstarter-campagne op. Er werd ruim 11.000 pond binnengehaald: genoeg om nog tientallen taxi’s onder handen te kunnen nemen.




Via Popupcity.
 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken