MassiveMusic wint Buma Award voor Sound of Uefa
- Design
- 22 mei 2019 @ 09:01
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Awards
- 22 mei 2019 @ 09:01
- Nanny Kuilboer
...en de Buma Award voor Best Radio and Television Imaging gaat naar ‘The Sound of Uefa’ door MassiveMusic. Van links naar rechts de trotse Tom Tukker, Lodewijk Pöttker en Hans Brouwer van het global music agency.
Het nieuwe geluid voor Uefa werd in samenwerking met het Nederlands Metropole Orkest opgenomen.
Hans Brouwer, oprichter & CEO MassiveMusic: 'De visuele stijl gebruikt stoere, uitgesproken vormen en het nieuwe geluid sluit hier helemaal op aan. Komende seizoenen wordt elke wedstrijd met het meeslepende stuk aangekondigd. Een dedicated team composers van MassiveMusic ontwikkelde de muziek, die werd opgenomen in samenwerking met het wereldberoemde Nederlandse Metropole Orkest. Meer dan 30 violen creëerden samen een episch, klassiek thema. MassiveMusic’s producers mixten het orkest en de vocalen met elektronische beats en synths, en kwamen zo tot een up-tempo en opzwepend stuk. Een heroïsche compositie waarin oud en nieuw samen ten strijde trekken.nIk ben vooral erg trots op het vakmanschap dat in de muziek is gaan zitten. We hebben een hele goede relatie met het Metropole Orkest en zijn er volgens mij samen in geslaagd een kwalitatief stuk neer te zetten. Elke voetbalfan kent de iconische anthems van Uefa. Die herkenning wilden we ook bereiken met dit nieuwe geluid. Een gevoel van saamhorigheid, waarbij je als fan het anthem ook een beetje van jou maakt, net als bij je eigen clublied. Er spreekt strijdlust uit, wat past bij het ultieme doel van elk voetbalteam: de overwinning binnenhalen.’
Naast het drie minuten lange anthem creëerde MassiveMusic nog 20 versies van het muziekstuk, inclusief korte bumpers voor gebruik op radio en tv, bij team line-ups en tijdens het aftellen naar de wedstrijd.
Credits
Music agency: MassiveMusic
Client: Uefa Europa League
Creative agency: Team
Production company: Turquoise
Luister hier naar het anthem.
Bekijk hier de aangescherpte visual identity.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management