Nieuwe sonic identity Uefa Europa League door MassiveMusic

Nieuwe sonic identity Uefa Europa League door MassiveMusic
  • Design
  • 31 mei 2018 @ 13:01
  • 12638 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

MassiveMusic ontwikkelde een nieuw geluid voor de Uefa Europa League, passend bij de nieuwe brand indentity. Meer dan twintig versies van het anthem, van soundlogo tot sound loops, zetten de nieuwe sonic identity neer. De muziek werd in samenwerking met het Nederlands Metropole Orkest opgenomen.



Vooruitlopend op het nieuwe voetbalseizoen presenteert Uefa Europa League een nieuwe brand identity.
Hans Brouwer, oprichter & CEO MassiveMusic: 'De visuele stijl gebruikt stoere, uitgesproken vormen en het nieuwe geluid sluit hier helemaal op aan. Komende seizoenen wordt elke wedstrijd met het meeslepende stuk aangekondigd. Een dedicated team composers van MassiveMusic ontwikkelde de muziek, die werd opgenomen in samenwerking met het wereldberoemde Nederlandse Metropole Orkest. Meer dan 30 violen creëerden samen een episch, klassiek thema. MassiveMusic’s producers mixten het orkest en de vocalen met elektronische beats en synths, en kwamen zo tot een up-tempo en opzwepend stuk. Een heroïsche compositie waarin oud en nieuw samen ten strijde trekken.nIk ben vooral erg trots op het vakmanschap dat in de muziek is gaan zitten. We hebben een hele goede relatie met het Metropole Orkest en zijn er volgens mij samen in geslaagd een kwalitatief stuk neer te zetten. Elke voetbalfan kent de iconische anthems van Uefa. Die herkenning wilden we ook bereiken met dit nieuwe geluid. Een gevoel van saamhorigheid, waarbij je als fan het anthem ook een beetje van jou maakt, net als bij je eigen clublied. Er spreekt strijdlust uit, wat past bij het ultieme doel van elk voetbalteam: de overwinning binnenhalen.’

Naast het drie minuten lange anthem creëerde MassiveMusic nog 20 versies van het muziekstuk, inclusief korte bumpers voor gebruik op radio en tv, bij team line-ups en tijdens het aftellen naar de wedstrijd.

Credits

Music agency: MassiveMusic

Client: Uefa Europa League

Creative agency: Team

Production company: Turquoise

Luister hier naar het anthem.

Bekijk hier de aangescherpte visual identity.



Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken