[logo] Museum Boerhaave en Pirelli #6

[logo] Museum Boerhaave en Pirelli #6
  • Design
  • 21 feb 2019 @ 09:08
  • 7536 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual id

In de rubriek Logo x Logo - gebaseerd op het gelijknamige boek van Roel Stavorinus - geven grafisch ontwerpers een antwoord op de vraag wat hun favoriete logo is.

Links het logo dat ze zelf (mede) hebben ontworpen en rechts het logo van een collega. In de begeleidende teksten geven zij zelf een toelichting op hun keuze. Bij sommige logo’s heeft Stavorinus ervoor gekozen meer van het logosysteem te laten zien. Het boek Logo x Logo is te koop via de boekhandel.

Oprichter en creative director van Silo Agency Rene Toneman kiest voor de logo’s van Rijksmuseum Boerhave en bandenmerk Pirelli.

2017 Rijksmuseum Boerhaave i.s.m. Merijn van Velzen en Jan Roelof de Vries

Rijksmuseum Boerhaave laat je kennismaken met de intrigerende wereld van de wetenschap. De nieuwe identiteit is dynamisch en benadrukt de fascinatie voor onderzoek en experiment. Het wetenschappelijke proces en het anders kijken naar onderzoeksobjecten worden verbeeld in visuele experimenten. Het logo is een geslaagde abstrahering van onderzoekslust en nieuwsgierigheid geworden.

1945 Pirelli Salvatore Gregorietti (laatste iteratie)

Ik hou erg van logo’s met een simpel doeltreffend verhaal en waar een sterke persoonlijkheid vanuit gaat. Het Pirelli-logo kent een rijke historie. De uitgerekte letter P vertegenwoordigt de grote mate van flexibiliteit en stabiliteit van het product rubber en later de rubber band. Je kunt er zelfs een racebaan in ontdekken. Het typografische ontwerp heeft ook iets fascinerends. Het uitrekken van letters zorgt voor een disharmonie in het letterbeeld en geldt normaal gesproken als een typografische doodzonde. Ik hou erg van afwijkingen, waardoor een uniek uitgangspunt ontstaat. Dit logo is al ruim honderd jaar oud. Het is tot op de dag van vandaag eerlijk, duidelijk, humoristisch, simpel, krachtig, vervreemdend en iconisch. Een mooie persoonlijkheid.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken