CoolBest voortaan in plantbased packaging
- Design
- 7 mrt 2019 @ 11:52
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Duurzaam designPackaging design
- 7 mrt 2019 @ 11:52
- Nanny Kuilboer
Met de nieuwe plantbased verpakkingen voor CoolBest hoopt het sapmerk de CO2-uitstoot te verminderen met 43% op de 1L-pakken en zelfs ruim 50% op de 1,5L-pakken. Met een totaal volume van 23 miljoen pakken per jaar moet dit ‘een serieuze bijdrage aan een duurzamere toekomst’ leveren.
Met de overgang naar plantaardige verpakkingen wil CoolBest de volgende stap richting duurzaamheid zetten. Het merk werkt ook al samen met fruitleveranciers om duurzaam fruit te telen. Sabine Blom, marketingmanager CoolBest: ‘Verduurzamen is gemakkelijker gezegd dan gedaan. De trajecten om onze fruitteelt volledig duurzaam te maken in landen als Brazilië nemen jaren in beslag. Voor onze verpakkingen zetten wij nu een grote stap door de plastic lagen - die in alle drankkartons zitten - te vervangen door plantbased plastic. Wij hebben gekozen voor plantaardig materiaal dat gemaakt wordt van houtrestproduct tallolie. Door er nieuw materiaal van te maken, krijgt het een tweede leven en hoeven wij niet eerst iets te produceren, zoals wel het geval is bij bijvoorbeeld rietsuiker. Door plantbased plastic voor onze pakken in te kopen, verminderen we de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen. Conventioneel plastic wordt van petroleum gemaakt, een fossiele brandstof die op een gegeven moment opraakt. Ons volgende doel is om in 2020 alleen nog maar 100% duurzaam geteeld fruit te gebruiken. We werken daarvoor intensief samen met de leverancier om fruit te telen met aandacht voor het milieu, onder andere door ervoor te zorgen dat de grond niet uitgeput wordt. Minstens zo belangrijk vinden wij het dat de boeren een eerlijke behandeling krijgen. CoolBest betaalt een eerlijke prijs voor het fruit en zorgt dat het personeel werkt onder goede arbeidsomstandigheden. De sinaasappels, kersen en aardbeien zijn al 100% duurzaam. Het streven is om in 2020 alle fruitsoorten volledig duurzaam te telen.’
Vanaf maart 2019 zit CoolBest in de nieuwe verpakkingen.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing