Studio Piraat ontwerpt Nederlandse identiteit Invictus Games

Studio Piraat ontwerpt Nederlandse identiteit Invictus Games
  • Design
  • 26 sep 2019 @ 07:38
  • 8477 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual id

In 2020 vindt er een bijzonder event plaats in het Zuiderpark, Den Haag: de Invictus Games Den Haag 2020 presented by Jaguar Land Rover. Dit is een internationaal sportevenement voor fysiek en/of mentaal gewonde militairen. Studio Piraat is gevraagd om dit event te voorzien van een ‘typical Dutch look’

Identiteit Invictus Games

Na London, Orlando, Toronto en Sydney is Den Haag de trotse gastheer van de 5e editie van de Invictus Games. Die Hollandse trots én de kracht van sport vormden voor Studio Piraat de uitgangspunten voor het creatieve concept. Jasper de Vink, eigenaar Studio Piraat: ‘En wat is er Hollandser dan de combinatie van oranje en tulpen? Deze twee elementen zijn gecombineerd in een dynamische identiteit waarbij overwinning en het vieren ervan zijn verbeeld in het grafische lint. De nieuwe visuele identiteit vormt een passende aanvulling op het sterke merk dat de Invictus Games al is.’

De nieuwe identiteit is online al zichtbaar en de kaartverkoop voor het evenement is inmiddels van start gegaan. Kijk voor meer informatie en kaartjes op invictusgames2020.com. De nieuwe visuele identiteit is tot stand gekomen in samenwerking met Tig Sports en de Invictus Games Foundation.

 

De Invictus Games zijn een initiatief van de Britse prins Harry, geïnspireerd door de vergelijkbare Warrior Games in Amerika. Invictus betekent onoverwinnelijk.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken