Wynand Fockink in het nieuw gestoken door VHD

Wynand Fockink in het nieuw gestoken door VHD
  • Design
  • 20 sep 2019 @ 09:25
  • 10722 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Packaging

Voor Wynand Fockink, een van de oudste jenevermerken in Nederland, mocht Van Heertum Design een nieuwe fles ontwerpen.

Het proeflokaal in de Pijlsteeg in Amsterdam is een toeristische trekpleister en het gebouw waarin het proeflokaal gehuisvest is, is een essentieel onderdeel van het ontwerp.

Kaart Amsterdam onderdeel etiket Wynand Fockink

Frans van Heertum, creative director VHD: ‘Elk onderdeel van het etiket heeft een verhaal te vertellen, van de eenvoudige vorm tot aan het lettertype. Als onderdeel van het logo is het gebouw waarin het proeflokaal gehuisvest is geïllustreerd. De belangrijkste informatie vind je aan de binnenkant van de fles, op de achterkant van het etiket: een zeer oude kaart van Amsterdam met de exacte locatie van dit uitzonderlijke proeflokaal op een van de mooiste plekken in Amsterdam. Nooit verkeerd om een kaart bij de hand te hebben na een bezoek aan het proeflokaal ;-)’


Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken