Power Plant wint publieksprijs Dutch Design Awards

Power Plant wint publieksprijs Dutch Design Awards
  • Design
  • 28 okt 2019 @ 09:39
  • 8572 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual idAwards

Marjan van Aubel Studio heeft met Power Plant de publieksprijs van de Dutch Design Awards gewonnen. Power Plant is een energieneutrale plantenkas waarin zowel elektriciteit als voedsel geproduceerd wordt door middel van zonlicht.

De aarde ontvangt elk uur voldoende zonlicht om de hele planeet voor een heel jaar van genoeg elektriciteit te voorzien. Met Power Plant onderzoekt Van Aubel hoe zonnecellen geïntegreerd kunnen worden in onze dagelijkse omgeving. Zij streeft naar een ‘Solar Democracy’ waarbij zonne-energie toegankelijk is voor iedereen.

Op de foto (© Max Kneefel) wordt Aubel geflankeerd door Frederiek Dijkstra, projectleider DDA, en Martijn Paulen, CEO Dutch Design Week.

Foto Emma Elston

Foto Britt Roelse

Foto Britt Berden

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken