Verkoop Seepje vertienvoudigd
- Design
- 19 mrt 2020 @ 11:14
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Duurzaam design
- 19 mrt 2020 @ 11:14
- Nanny Kuilboer
In de categorie positief nieuws in barre tijden: B Corp Seepje gaat het voor de wind.
Het feit dat producent van natuurlijke was- en reinigingsproducten Seepje B Corp is betekent dat het met de duurzaamheid uitstekend zit, op alle fronten. Om te kunnen voldoen aan het certificaat Benefit Corporation - B Corp - moet je als bedrijf voldoen aan allerlei strenge eisen.
Enkele feiten over Seepje op een rij
- de producten zijn gemaakt van de schuimende schillen van een boom die groeit in het Himalaya-gebied - een soort natuurlijk wasmiddel;
- de vrouwen die de schillen plukken kunnen goed leven van hun salaris;
- de producten worden in Nederland ingepakt door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt;
- ook de verpakking gemaakt door Flex/design is duurzaam;
- dierproefvrij;
- vegan.
Doen Participaties investeerde in november 2019 500.000 euro in Seepje. Die maand lanceerde de B Corp zijn twee handzepen, die op dit moment niet aan te slepen zijn. Sinds de uitbraak van het coronavirus is de verkoop vertienvoudigd. Hiermee zijn de twee handzepen de best lopende producten in het assortiment van Seepje. Retailers geven het bedrijf carte blanche om zo veel mogelijk handzeep aan te leveren.
Uitdagingen
Jasper Gabriëlse, medeoprichter Seepje: ‘De timing van lancering is natuurlijk bizar. In november lanceerden we onze eerste handzeep en in december brak het coronavirus uit. Wereldwijd is de vraag naar zeep groter dan het aanbod, dit levert ook voor Seepje de nodige uitdagingen op. Leveranciers draaien overuren. Seepje probeert de handzepen zo goed mogelijk te verdelen.’
Belang handen wassen
Het advies van gezondheidsinstanties wereldwijd is twintig seconden handen wassen met water en gewone zeep. Gabriëlse: ‘Via social proberen we jong en oud op een leuke manier aan te zetten tot het wassen van handen en het huis goed schoon te houden. Zoals we eigenlijk altijd doen, maar nu is het belang extra groot om te voorkomen dat mensen ziek worden. En met die boodschap bereiken we een groot publiek. In 2019 was ons totale bereik meer dan 13 miljoen en maandelijks worden honderdduizenden Nederlanders bereikt.’
Vorig jaar verkocht Seepje 650.000 duurzame zeepproducten, waaronder afwasmiddel, allesreiniger en vloeibaar wasmiddel. De 100% natuurlijke handzepen zijn onder andere verkrijgbaar bij Etos en Albert Heijn.
Over Seepje
Melvin Loggies en Jasper Gabriëlse zagen als 21-jarige studenten op televisie hoe een Nepalese vrouw een natuurlijke vorm van zeep gebruikte om te wassen. Dat riep meteen de volgende vraag op: waarom gebruiken we hier allerlei synthetische toestanden, als wassen ook natuurlijk kan? In 2013 richtten ze samen Seepje op. Seepje maakt natuurlijke was- en reinigingsproducten op basis van de beste natuurlijke ingrediënten, zoals de Sapindus mukorossi-vrucht uit de Himalaya. Seepje is B Corp en voldoet aan de strengste eisen op het gebied van sociale en milieuprestaties, transparantie en aansprakelijkheid. De producten van Seepje worden verkocht bij meer dan 2.100 verkooppunten in Nederland, België en Duitsland. Zie voor meer informatie www.seepje.nl.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing