Design tijdens corona: 'Corona geeft digitale transformatie vleugels'

Design tijdens corona: 'Corona geeft digitale transformatie vleugels'
  • Design
  • 13 mei 2020 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MaatschappijDigital design

MarketingTribune in gesprek met Edward Tetteroo, founder digital agency This Page Amsterdam, over de gevolgen van de coronacrisis voor zijn bureau.

Hoe gaat het?
Geen zieken gelukkig en er heerst een hele positieve vibe. Onze mensen verzetten nog steeds bergen werk. Qua business zijn er behoorlijke verschillen te bemerken. Al deden we niet zo heel veel campagnes meer, nu is dit echt helemaal drooggevallen, vooral crossmediale campagnes. Digitale langetermijnoplossingen daarentegen gaan onverminderd door. Denk hierbij aan corporate websites, e-commerce-oplossingen, executie van digitalemarketingstrategieën et cetera. Corona lijkt de digitale transformatie vleugels te geven.

Heeft This Page nog corona-initiatieven ontwikkeld?
We hebben een digitaal shop-in-shopplatform ontwikkeld waarmee merken zichzelf kunnen onderscheiden op e-commercewebsites en marketplaces. Dit platform maakt het mogelijk voor merken om, op Europese schaal, realtime campagnes en brandpages te draaien op websites als Mediamarkt, Saturn, Expert, Elkjøp et cetera. Nu e-commerce voor merken en retailers steeds belangrijker is geworden, zien we meer interesse vanuit de markt in deze oplossing.

Wat zie jij momenteel als grootste uitdaging?
De grootste uitdaging voor designers en creatieve bureaus is om niet meer te denken in one-off campagnes voor één markt, maar om creatieve en schaalbare (communicatie)oplossingen te ontwikkelen op grotere schaal. Juist door de coronacrisis zijn fysieke grenzen nog meer vervaagd en is internationaal business doen gemakkelijker dan ooit. Nederland - en met name Amsterdam - heeft een goede reputatie en ik denk dat wij prima in staat zijn om klanten op Europees of global niveau te bedienen.

Hier ziet de wereld er over 5 maanden uit?
Ik denk dat over 5 maanden de financiële situatie bij veel creatieve bureaus niet al te best zal zijn. Nu zijn er nog diverse middelen vanuit de overheid om de boel bij elkaar te houden, maar ik ben bang dat wanneer deze steun wordt afgebouwd, bureaus hier de gevolgen van gaan merken. Uiteindelijk zal - zoals bij elke crisis - het kaf van het koren worden gescheiden. Tevens zal de digitale transformatie meer aandacht krijgen, wat we hopelijk terug zien in de budgetten.

Lees ook:
Gert Franke van CleverFranke
Tom Dorresteijn van Studio Dumbar (part of Dept)
Frank Nas van Design Bridge
Steven de Cleen van ProudDesign

 

This Page Amsterdam is partner van Dutch Digital Design.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken