'Zeeuws Meisje' Cover van het Jaar 2020

'Zeeuws Meisje' Cover van het Jaar 2020
  • Design
  • 28 dec 2020 @ 08:14
  • 15140 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • AwardsPrint

Editie 20 met de foto van Rem van den Bosch van ‘Zeeuws Meisje’ is MarketingTribunes ‘Cover van het Jaar 2020’ geworden, op de voet gevolgd door edities 17 en 06.

Ondanks dat er zeer divers gestemd werd, tekenden de koplopers zich al snel af en werd het een nek aan nek-race tussen edities 17 en 20.


TOP-10 2020

1: EDITIE 20


‘Ik ben nu eenmaal fan van goede fotografie!’
‘Prachtig, aansprekend, ingetogen, controversieel beeld.’
‘Een prachtige foto van Rem van den Bosch met formidabel menselijk thema. Zeker in 2020 een lichtpuntje.’

2. EDITIE 17

‘Pakkende tekst + impact volle visual = resultaat en editie die niet meer van je netvlies af gaat. En dat is het doel van een sterke cover.’

3. EDITIE 06:

‘Deze cover roept het meest direct een gevoel bij me op en legt voor mij het beste vast hoe communicatie niet altijd commercieel hoeft te zijn om effectief te zijn.’

4. EDITIE 08:

‘Ik ga voor cover 8 en dan in combinatie met het nieuwe logo, wat tien keer mooier is dan het oude logo!’

5. EDITIE 02:

‘Iconisch goede cover, in één oogopslag herkenbaar en past exact bij het onderwerp en dat is wat ik mis bij de fotografiecovers.’
‘Springt eruit qua kleur en uitvoering + er zit een duidelijk concept achter.’


6. EDITIE 09:

‘Mooi de scherpte/diepte in de foto en sprekend in zwart/wit. Martijn heeft een blik die openheid en bevlogenheid weergeeft. ‘Goed luisteren naar de klant is belangrijker dan ooit’ is iets dat ons ook dagelijks bezig houdt, dus dat spreekt me erg aan. EN grappig dat dan de koptelefoon daar ook weer op terugslaat.’

‘Persoon om wie het gaat mooi in beeld. Creatief met de koptelefoon en het luisteren. Mooie foto en goed gevat.’

7. EDITIES 01 | 15/16 | 19

Editie 01: 01: ‘Ik ga voor cover 1, van de stralende man. Ik vind het meisje in klederdracht ook mooi, maar een spontane lach wint voor mij.’



8. EDITIES 04 | 10 | 13/14


Editie 10: ‘Net voor edities 17 en 02. Hou heel erg van die grote mooie visuals in plaats van gezichten van marketeers blijkbaar :)’


9: EDITIE 05

10: EDITIE 11

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken