[interview] 'Verrassend Capriole Café geeft podium aan koffie'
- Food-en-retail
- 15 dec 2016 @ 09:05
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 15 dec 2016 @ 09:05
- Redactie Food en Retail
Een verlaten fabriekspand in het Haagse bedrijvengebied Binckhorst leek lange tijd een onopvallende toekomst tegemoet te gaan. Pascal en Joyce Ultee zagen in de voormalige verffabriek echter dé droomlocatie voor Capriole Café. Ze maakten er hun 'huiskamer' van, waar ze van vroeg tot laat koffie letterlijk een podium geven
Een verlaten fabriekspand in het Haagse bedrijvengebied Binckhorst leek lange tijd een onopvallende toekomst tegemoet te gaan. Pascal en Joyce Ultee zagen in de voormalige verffabriek echter dé droomlocatie voor Capriole Café. Ze maakten er hun 'huiskamer' van, waar ze van vroeg tot laat koffie letterlijk een podium geven
Ongepolijst gebied
Het is voor menigeen wel even zoeken om uit te komen bij Capriole Café, maar dat ervaren de eigenaren, broer en zus, tot nu toe vooral als een kwaliteit. 'Onze gasten vinden het leuk om te ontdekken. Dat plezier krijgen ze hier zeker. We zitten namelijk een beetje verstopt, op een locatie waar je niet snel een zaak als de onze verwacht. Tussen de fabrieken en kantoren, in de rug van de voormalige Anthony Fokkerschool in het ongepolijste bedrijvengebied Binckhorst vonden we deze bijzondere plek aan het water. Ik had meteen zoiets van: hier hoort Capriole Café. De plek doet je op meerdere gedachten hinken, terwijl de structuur van het gebouw ijzersterk is en het gebied volop in ontwikkeling is', vertelt Pascal Ultee aan MarketingTribune.
De kracht van die spanning hebben de ondernemers zo goed mogelijk willen benutten bij de verbouwing van de voormalige verffabriek tot restaurant. Voor het ontwerp daarvan werd Bureau Fraai uit Amsterdam ingeschakeld. De samenwerking leverde een pand op waarin karakteristieke industriële elementen, eigentijdse elegantie en persoonlijke details worden gecombineerd, ten faveure van de kern. Joyce Ultee: 'Het draait hier om koffie en de beleving ervan. De koffiebranderij staat daarom midden in de zaak op een podium. Daar brandt master roaster en gastheer Giancarlo Matarazzi dagelijks verse koffie. We schenken koffie, maar willen er ook graag over vertellen en onze passie overbrengen'. 'Dat doen we op allerlei manieren; met koffieworkshops en via de menukaart waarop we de veelzijdigheid van koffie laten zien. Anders dan de meeste koffie-georiënteerde horeca bieden we ontbijt, lunch én diner. Koffie is voor ons meer dan een drankje. Op onze kaart staat bijvoorbeeld een pulled-porked-burger, gemaakt van in koffie gemarineerd vlees', vult Pascal aan.
Mooi voor de merkwaarde
Het concept blijkt tot de verbeelding te spreken van publiek en kenners, volgens de oprichtrs. Sinds de opening medio augustus is het immers hard gegaan met de nieuwe onderneming. Zo was Capriole Café in de race voor de titel 'Best Coffee Concept 2016', een nominatie die de marketeer in beide ondernemers extra kon waarderen. Pascal Ultee: 'Wij zijn er super trots op dat we tot de beste koffieconcepten van Nederland worden gerekend en zien met veel plezier uit naar wat er allemaal nog meer gaat komen. Zo krijgt de haven waaraan ons restaurant is gevestigd aanlegplaatsen voor twaalf sloepen. Mensen kunnen ons straks dus ook na of tijdens een mooie vaartocht bezoeken en vanaf ons nieuwe terras genieten van de omgeving. We zijn hier pas begonnen.' (PvWK)
Beelden uit Capriole
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- fabriekspand
- verffabriek
- Haags
- Binckhorst
- Pascal Ultee
- Joyce Ultee
- Den Haag
- koffie
- toekomst
- droomlocatie
- verffabriek
- Binckhorst
- bedrijvengebied
- droomlocatie
- Capriole Café
- huiskamer
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing