Centraal Beheer opent eerste Doe-het-niet-zelf-winkel
- Food-en-retail
- 22 jan 2019 @ 08:28
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - Innovatie
- 22 jan 2019 @ 08:28
- Hugo Schrameyer
Het jaar begint met goede voornemens. Halverwege januari, rond Blue Monday, is het gros daarvan al gestrand. Centraal Beheer helpt mensen met kluswensen met de opening van de eerste Doe-het-niet-zelf-winkel.
Die winkel gaat morgen open aan de Huidenstraat 13 in Amsterdam en gaat komende zaterdag weer dicht. De crux van het verhaal is dat Centraal ieder uur een klus om gratis lampen op te hangen gratis weggeeft aan een bezoeker van de Doe-het-niet-zelf-winkel. Het ophangen van lampen staat volgens een onderzoek onder ruim duizend huishoudens op één als het gaat om klusvoornemens. De top vijf daarvan ziet er als volgt uit:
- Het ophangen van lampen (34,1%)
- Het ophangen van schilderijen (28%)
- Het plaatsen van planken (26,8%)
- Het ophangen van spiegels (16,5%)
- Het repareren van kranen (14,3%)
Lang niet iedereen maakt zijn goede klusvoornemens waar. Slechts 37% is het gelukt om de geplande klussen in 2018 uit te voeren.
Doe-het-niet-zelf-winkel
Iedereen die zelf niet aan klussen in huis toekomt kan zijn klus in de tijdelijke Doe-het-niet-zelf-winkel aanvragen. Of online de Klushulp inschakelen. Die dienst heeft Centraal Beheer in het leven geroepen om mensen thuis bij het klussen ondersteuning te geven. Voor een afgesproken bedrag pakt Centraal Beheer de klus dan op. Denk aan het aanleggen van elektra, het repareren van kranen, of het vastmaken van plintjes. Een vakman komt vervolgens op een afgesproken moment langs om de klus uit te voeren.
Nieuwe service
Linda Nieuwenhuizen, Manager Business Line Diensten van Centraal Beheer legt uit: ‘Met deze Doe-het-niet-zelf-winkel willen wij nog meer Nederlanders kennis laten maken met onze nieuwe service de Klushulp. Daarmee kan iedereen, zowel klant als niet klant, snel een betrouwbare vakman vinden voor klussen in- en om het huis. Deze nieuwe dienst past in de koers van Centraal Beheer om naast verzekeringen ook diensten aan te bieden om klanten en niet klanten altijd verder te helpen. De periode van de goede voornemens sluit daar goed op aan, want we weten door ons onderzoek dat veel klusjes lang blijven liggen. Gun jezelf het gemak om deze klussen door ons uit te laten voeren, dan heb je hier zelf geen omkijken meer naar.’
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- Unox luidt wintertijd te vroeg in
- Kruidvat doorbreekt taboe rond verzorgingsarmoede
- BenBits eerste partner van 'Stop the plastic chew'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- De nieuwe realiteit van retail:... 24-10-2025
- [marketeer 234] Martijn... 24-10-2025
- Goudwisselkantoor lanceert campagne... 23-10-2025
- Unilever past duurzaamheidsclaims... 23-10-2025
- Foodinfluencer Veggilaine en Oot... 23-10-2025
- Spar breidt bereik in petrolkanaal... 22-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes




