Heinz presenteert Ed Sheerans eigen ketchup: 'Edchup'
- Food-en-retail
- 11 jun 2019 @ 00:01
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodIntroductieMarketing
- 11 jun 2019 @ 00:01
- Peter van Woensel Kooy
Op de jongst leden 'Ketchup Dag' maakten H.J. Heinz en popidool Ed Sheeran bekend de handen ineen te slaan: van de ster verschijnt een speciale merkextentie die 'Edchup' gedoopt is. Muzikale ketchup dus, vanaf nu ook in Nederlandse winkels te koop.
Via Instagram maakt de wereldberoemde zanger de samenwerking bekend en poseert hij met een fles speciaal ontworpen tomatenketchup (zie onder, gespot door het AD). Sheeran heeft volgens kenners het Heinz logo zelfs op zijn arm getatoeëerd, dus lijkt de actie ook vanuit de producent een weloverwogen en veilige keuze: hier hebben we met een ware ambassadeur te maken. Volgens zijn fans heeft het popidool bovendien altijd zijn eigen fles ketchup bij zich, om op tours zijn dinertjes naar eigen smaak te kunnen opspicen. De ketchup-fles die hij nu met H.J. Heinz presenteert, heeft een speciaal logo van tomaten, dat is gebaseerd op de Thinking Out Loud-zanger: een 'tomoji'. Hieronder het Insta-nieuws over Edchup dat nu razendsnel viraal gaat en al ruim 1,4 miljoen Likes scoort. En natuurlijk een liedje.
(PvWK)
beeldcredit boven: via Heinz
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers