Unilever winnaar Foodmagazine Marketing Award

Unilever winnaar Foodmagazine Marketing Award
  • Food-en-retail
  • 30 jul 2019 @ 09:05
  • 10779 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketingFood

Unilever levert de beste marketingprestatie volgens een jury van inkopers en wint daarmee de Foodmagazine Marketing Award 2019. 'Een overtuigende winnaar in drie categorieën zelfs.'

De topinkopers uit de FMMA-jury namens Jumbo, Superunie en AH keken naar waarde, introducties en trademarketing om tot een voorselectie te komen. ‘Het blijven meesterlijke trade marketeers binnen het portfolio.’

De Foodmagazine Marketing Award is een prijs voor de beste marketingprestatie van levensmiddelenfabrikanten. Aan de basis liggen drie onderzoeken. De winnende bedrijven hebben een duidelijke strategie en werken deze nauwgezet uit. Unilever wint in ‘Brood en ontbijtproducten, repen’, in ‘Soepen, smaakmakers en maaltijdversierders’ en in ‘Drogmetica (personal care)’. De jury spreekt van ‘meesterlijke trade marketeers binnen het portfolio.’

De categorieën:

1. Brood en ontbijtproducten, repen
2. Soepen, smaakmakers en maaltijdversierders
3. Drogmetica (personal care)
4. Bieren, wijnen en aperitieven
5. Schoonmaak- en wasmiddelen
6. Koffie, thee, cacao, witmakers en suiker
7. Niet-alcoholische dranken
8. Diepvries
9. Zoutjes en zoetwaren
10. Zuivel, eieren en geelvetten
11. Kaas
12. Maaltijden, pizza’s en salades, vlees, vleeswaren en vleesvervangers
13. Agf en conserven

ALLE WINNAARS EN GENOMINEERDEN

Unilever wint in:
Brood en ontbijtproducten, repen
Soepen, smaakmakers en maaltijdversierders
Drogmetica (personal care)

Winnaar: Unilever
Genomineerd: Hero, Bolletje, Remia en Colgate Palmolive in de respectievelijke categorieën

Bieren, wijnen en aperitieven
Winnaar: Heineken
Genomineerd: Heineken, AB Inbev

 

Schoonmaak- en wasmiddelen
Winnaar: Henkel
Genomineerd: Henkel Laundry & Home Care en Unilever (Robijn)

Koffie, thee, cacao, witmakers en suiker
Winnaar: Jacobs Douwe Egberts
Genomineerd: de jury had geen andere genomineerden

Niet-alcoholische dranken
Winnaar: Coca-Cola
Genomineerd: Coca-Cola en Vrumona

Diepvries
Winnaar: Van Geloven Snacks
Genomineerd: Van Geloven Snacks en Unilever

 

Zoutjes en zoetwaren
Winnaar: Mars
Genomineerd: Cloetta, Pepsico en Mars

Zuivel, eieren en geelvetten
Winnaar: Arla
Genomineerd: Upfield (voormalig Unilever), Almhof en Arla

Kaas
Winnaar: Cono
Genomineerd: FrieslandCampina en Cono

Maaltijden, pizza’s en salades, vlees, vleeswaren en vleesvervangers
Winnaar: Dr. Oetker
Genomineerd: Paulig Foods, Dr. Oetker en Verstegen

Agf en conserven
Winnaar: Hak
Genomineerd: Hak was de enige nominatie

(bron: Foodmagazine Marketing Awards, beeld: Jason Leung / Unsplash)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken