Biefstukrestaurant Loetje vestigt eerste restaurant in Den Haag
- Food-en-retail
- 2 sep 2019 @ 15:54
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodConcepten
- 2 sep 2019 @ 15:54
- Peter van Woensel Kooy
Het kon niet uitblijven. Ook Den Haag heeft nu haar eigen Loetje. Op een unieke plek in de hofstad is vandaag namelijk Loetje Den Haag geopend. Het restaurant, dat bekend staat om de lekkerste biefstuk, is gevestigd in de voor Hagenezen zo bekende Haagsche Bluf.
Loetje vestigt zich als eerste restaurant op deze bijzondere locatie waar straks meerdere horecagelegenheden zullen openen. In het najaar volgt ook nog een boutique hotel.
Voordat het zo ver was is het restaurant ingrijpend verbouwd en heeft het de unieke Loetje stempel meegekregen, warm, gezellig en van nu. En toch heeft deze Loetje ook echt een eigen gezicht. De kleuren die gebruikt zijn in het interieur zijn geïnspireerd op de bordeauxrode luiken op de gevel. Daarnaast is er warm hout gebuikt en is er een prachtige tegelwand geplaats die eigenlijk meer weg heeft van een kunstwerk.
Op de vraag waarom Loetje zich nu in Den Haag heeft gevestigd, antwoordt Sandra van Halderen, ceo van Loetje, 'er kwamen al jaren veel vragen van gasten om naar Den Haag te komen en we zijn daarom al lange tijd op zoek naar een geschikt pand om een Loetje in deze stad te openen. We zijn dan ook heel blij dat we dit karakteristieke pand op deze mooie locatie in het hart van Den Haag met een gezellig terras hebben gevonden.'
De Haagsche Bluf is een unieke locatie. In 2000 besloot de pandeigenaar iets bijzonders van de oude passage te maken. Er staan nu panden waarvan de gevel een kopie is van een bekende gevel elders. Zo is er een kopie van het Pagehuis, dat sinds 1618 aan het Lange Voorhout staat en een kopie van een gevel uit de Denneweg uit 1898. Aan het plein staan ook een Venetiaanse toren en enkele gevels uit Delft. Haagsche Bluf won in 2001 de kleine Nieuwe Stad Prijs.
Loetje Den Haag is dagelijks geopend vanaf 10.00 uur voor lunch, borrel en diner. Bij Loetje kun je gewoon binnenlopen zonder reservering, meldt het concern. 'Mocht het druk zijn, dan kan de gast alvast gezellig een drankje drinken aan de bar. Uiteraard is het ook mogelijk een reservering te maken.'
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- bekend
- Loetje
- lekkerste
- hofstad
- boter
- hangjas
- Den Haag
- biefstuk
- Hagenezen
- ossehaas
- jus
- biefstuk
- witbrood
- Haagsche Bluf
- restaurant
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes