Boekingen vakantiehuizen in eigen land stijgen door naar 65%
- Food-en-retail
- 20 mei 2020 @ 08:18
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - TrendsMarketing
- 20 mei 2020 @ 08:18
- Peter van Woensel Kooy
Belvilla, specialist op het gebied van vakantiehuizen, ziet de boekingen voor de zomermaanden in eigen land verder stijgen naar 65% ten opzichte van vorige maand. Ook in andere landen in Europa neemt het aantal boekingen toe voor de zomervakantie in eigen land.
Boekingen in eigen land blijven stijgen
De vakantiehuizen van Belvilla in Nederland worden nog steeds veel geboekt voor de zomerperiode. Zag Belvilla afgelopen maand al een wekelijkse stijging van 40% in het aantal boekingen, ziet de specialist intussen het aantal boekingen in de laatste week stijgen naar 65%. En dat is fors. De verwachting is dat deze stijging verder doorzet. Waar Nederland deze zomer vakantie viert? De regio’s Gelderland, Noord-Holland, Noord-Brabant, Zeeland en Limburg zijn volgens de boekingscijfers de top 5 Nederlandse bestemmingen.
Trend zichtbaar in heel Europa
Hanita van der Meer, Brand PR Director bij Belvilla: 'Niet alleen in Nederland zien we deze uitzonderlijke stijging. Ook in andere Europese landen worden volop huizen in eigen land geboekt voor de zomerperiode. Een goed voorbeeld hiervan is Denemarken, het land dat als eerste haar grenzen sloot in Europa, maar waar reizen binnen de eigen landsgrenzen wel toegestaan was. Week op week zien wij daar de boekingen voor vakantiehuizen daar stijgen met maar liefst 75%. Ook Spanje en Italië laten heel voorzichtig een plus zien'.
In Oostenrijk, Frankrijk en Duitsland is een stijging zichtbaar van ruim 50%. België kende een piek in boekingen in april, maar lijkt nu eerst de nieuwe maatregelen af te wachten.
Vooruitblik
Belvilla heeft een groot aanbod vakantiehuizen in natuurgebieden, aan de kust of juist in een rustige omgeving. De vakantiehuizen zijn van alle gemakken voorzien en voelen daardoor als een veilige plek voor de zomervakantie. Je weet namelijk wat de regels zijn rondom het virus, omdat je binnen de landsgrenzen blijft. De specialist voorspelt dat, als een tweede golf uitblijft na versoepeling van de maatregelen, de vraag naar vakantiehuizen en vakantieparken in eigen land nog sterker zal toenemen. Mochten de grenzen opengaan, dan verwacht Belvilla dat mensen deze zomer niet heel ver zullen gaan en in eerste instantie kiezen voor een vakantie in een van de buurlanden. Veiligheid en gezondheid staan voorop: Belvilla houdt zich aan de maatregelen van de overheid en vakantiehuizen worden goed schoongemaakt.
(PvWK)
Over Belvilla
'Al meer dan 40 jaar selecteren en beheren wij zorgvuldig de beste vakantiehuizen in Europa. Deze worden allemaal 100% beheerd, toegankelijk geprijsd en dienovereenkomstig gewaardeerd: onze gasten beoordelen hun ervaring met Belvilla gemiddeld met een 8,4. Maar we blijven innoveren om mensen te verrassen met onze diensten en handige functies, zoals onze digitale self-check-in, onze no-deposit standaard en 24/7 ondersteuning. Belvilla is marktleider in de Benelux en een van de grootste Europese spelers op het gebied van vakantiehuizen. De organisatie biedt ongeveer 40.000 vakantiehuizen in 20 landen. Belvilla maakt sinds 2019 onderdeel uit van OYO Vacation Homes.'
(bron: Belvilla)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- PR
- regio’s
- Noord-Holland
- zichtbaar
- zomer
- corona
- Europa
- Nederland
- Noord-Brabant
- Limburg
- boekingscijfers
- trend
- Brand
- Hanita van der Meer
- top 5
- bestemming
- Gelderland
- Zeeland
- vakantie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- Albert Heijn combineert kerst en goede doel
- Black Friday groeit uit tot Black November
- [column] Waarom authentiek zijn niet meer genoeg is
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt... 21-11-2025
- [marketeer 237] Patricia Douma -... 21-11-2025
- Disney heropent pop-up in Batavia... 20-11-2025
- 42 organisaties lanceren GroenGezond19-11-2025
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




