Talpa Network bedenkt marcom nieuw Unilevermerk B-Better

Talpa Network bedenkt marcom nieuw Unilevermerk B-Better
  • Food-en-retail
  • 6 jul 2020 @ 08:36
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

B-Better van Unilever wil meer dan water zijn en combineert de trends van water met smaak en functionele voeding in een duurzame verpakking. Talpa Network Creative tekent voor de introductiecampagne.

Joost Houben, marketing director Refreshment Unilever: 'De lancering van B-Better in Nederland is een belangrijke stap in de uitbreiding van ons portfolio verantwoorde dranken. We hebben gekozen om B-Better in de Combiblock verpakking te lanceren vanwege de lagere CO2-uitstoot van dit pak. Daarom zijn we extra trots dat het pak volledig centraal staat in de tv-commercial die Talpa Network Creative voor ons gemaakt heeft.'

Met de verpakking van B-Better maakt Unilever een statement, schijft MarketingReport: 'verpakkingen hebben impact op het milieu, het is belangrijk om die impact zo laag mogelijk te houden. In de campagne, gemaakt door Talpa Network Creative, is de hoofdrol dan ook logischerwijs weggelegd voor de bijzondere verpakking. Aan de hand van vernuftige origami animaties wordt het verhaal van B-Better verteld.'

Wouter van der Pauw, creatief directeur Talpa Network Creative vult aan: 'De verpakking van B-Better is beter voor onze planeet. Het was voor ons dan ook een no-brainer dat de campagne verteld wordt vanuit deze verpakking. Daarnaast is het bij een merkintroductie natuurlijk van belang dat de consument voor het schap meteen raak grijpt.'
(PvWK, bronnen: MarketingReport en TPC)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken