AH lanceert actie om kinderen om gezonder te eten

AH lanceert actie om kinderen om gezonder te eten
  • Food-en-retail
  • 4 sep 2020 @ 12:43
  • 20169 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Albert Heijn start 7 september 2020 met een nieuwe spaaractie: ‘Foodstars’. Deze bonte verzameling van 64 karakters, gebaseerd op producten uit de Schijf van Vijf, laat kinderen met een kaartspel en app ontdekken hoe leuk en lekker gezond eten eigenlijk is.

Met de Foodstars-app kan iedere speler familie en vrienden uitdagen met tientallen foto- en video challenges die te maken hebben met gezond eten, drinken en bewegen. De spaaractie is onderdeel van de ambitie van Albert Heijn om iedereen in Nederland te helpen bij een gezondere levensstijl.YouTube en TikTok influencers Kalvijn en Senna daagden deze week een aantal kinderen van groep 8 van basisschool De Werveling in Soest uit voor de allereerste challenge.

Klanten krijgen bij besteding vanaf €5 aan groente en fruit een gratis Foodstars-kaartenset met 16 kaartjes, zoals de stoere Ananassies, de perfectionistische Perzik Preciesjes of de wijze Walnootweters. Iedere week is er een nieuwe set. Met elke afzonderlijke set kunnen al diverse spellen worden gespeeld, maar de verschillende sets kunnen ook gecombineerd worden om zo nieuwe spellen te ontdekken en het nog uitdagender te maken. Daarnaast is er de Foodstars-app met iedere week ruim 10 nieuwe creatieve, sportieve, muzikale en culinaire challenges. De spaaractie loopt van 7 september tot en met 4 oktober. In deze periode verschijnt ook de kids Allerhande, een speciale uitgave met makkelijke en gezonde recepten voor kinderen. Én het tweede nummer van ‘Beter Eten’ komt uit. Dit magazine, gericht op een gezonde leefstijl, staat boordevol inspiratie, informatie en tips over gezonder eten en leven voor elk budget.

Marit van Egmond, ceo Albert Heijn: 'Ongeveer de helft van de kinderen in Nederland eet dagelijks onvoldoende groente en fruit. Wij willen gezinnen daarom helpen verser, gezonder en gevarieerder te eten. Spelend leren en zelf ervaren zijn daarbij van cruciaal belang. Foodstars is daar een mooi voorbeeld van. De basis voor gezond en duurzaam eten begint al op jonge leeftijd. Kinderen die meer weten over voedsel, hebben meer kans op een gezond voedingspatroon. Jong geleerd is oud gedaan.'

Volop gezonde keuze
Al jaren helpt Albert Heijn klanten om gezond eten en gezond leven makkelijker te maken, onder meer met een groot assortiment verse producten en een verregaande reductie van zout en verzadigd vet in huismerkproducten. Bovendien stelde de supermarktketen zichzelf in 2018 als doel om uiterlijk eind 2020 een miljard suikerklontjes uit zijn huismerkproducten te halen. Die mijlpaal is in mei dit jaar bereikt. Sindsdien zijn er, tot vandaag, nog eens 37 miljoen extra suikerklontjes uit producten gehaald. Daarnaast heeft Albert Heijn het aantal volkoren producten verdubbeld en zijn er veel vezelrijke producten bijgekomen.
(PvWK)

Bekijk hieronder de eerste TV commercial met Ilse en Foodstars. De Foodstars app is gratis te downloaden: Android en iOS. Bekijk ook de magazines Beter Eten en Allerhande Kids.



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken