Vegetarische Slager kondigt veganuggets Burger King en plantaardige Whopper aan
- Food-en-retail
- 9 sep 2020 @ 08:31
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieFoodMarketing
- 9 sep 2020 @ 08:31
- Peter van Woensel Kooy
Een plantaardige Whopper en plant-based Nuggets van Burger King, gemaakt samen met de Vegetarische Slager (Unilever): die worden deze week gelanceerd bij onze Oosterburen.
Vegetarische Slager-ceo Hugo Verkuil schrijft vol enthousiasme op social: 'Hallo vleesliefhebbers! We zijn trots de nieuwe plant-based Whopper en Plant-based Nuggets aan te kunnen kondigen bij Burger King, mede mogelijk gemaakt door The Vegetarian Butcher. Dit is onze volgende stap in het winnen van de harten van vleesliefhebbers over de hele wereld. Het is ook een volgende stap in de grootste voedselrevolutie aller tijden! Beschikbaar in Duitsland, vanaf deze week.'
In Nederland timmert intussen ook aardsrivaal McDonald's al aan de weg met plantaardige nuggets (zie onder). Zo volgen twee foodmerken de nieuwe consumer insights en bundelen hun kracht voor een duurzamer aanbod. De 'Kipstuckjes' van de Vegetarische Slager behoren intussen tot de klassiekers in het retailkanaal en blijken kipvervangers die zich qua smaak prima kunnen meten met 'dierlijke' kip. Wanneer de prijs van plantaardig daalt onder die van dierlijk vlees en de smaak minstens even goed is, wordt een kantelpunt verwacht in de markt.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- liefhebbers
- McDonald's
- ceo
- wereld
- #plantbased
- #foodrevolution
- Burger King
- vlees
- aardsrivaal
- Vegetarische Slager
- #thevegetarianbutcher
- trots
- #burgerking
- Hugo Verkuil
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
- Hema zet in op innovatie en duurzaamheid; begint programmatic...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




