Vegetarische Slager kondigt veganuggets Burger King en plantaardige Whopper aan
- Food-en-retail
- 9 sep 2020 @ 08:31
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieFoodMarketing
- 9 sep 2020 @ 08:31
- Peter van Woensel Kooy
Een plantaardige Whopper en plant-based Nuggets van Burger King, gemaakt samen met de Vegetarische Slager (Unilever): die worden deze week gelanceerd bij onze Oosterburen.
Vegetarische Slager-ceo Hugo Verkuil schrijft vol enthousiasme op social: 'Hallo vleesliefhebbers! We zijn trots de nieuwe plant-based Whopper en Plant-based Nuggets aan te kunnen kondigen bij Burger King, mede mogelijk gemaakt door The Vegetarian Butcher. Dit is onze volgende stap in het winnen van de harten van vleesliefhebbers over de hele wereld. Het is ook een volgende stap in de grootste voedselrevolutie aller tijden! Beschikbaar in Duitsland, vanaf deze week.'
In Nederland timmert intussen ook aardsrivaal McDonald's al aan de weg met plantaardige nuggets (zie onder). Zo volgen twee foodmerken de nieuwe consumer insights en bundelen hun kracht voor een duurzamer aanbod. De 'Kipstuckjes' van de Vegetarische Slager behoren intussen tot de klassiekers in het retailkanaal en blijken kipvervangers die zich qua smaak prima kunnen meten met 'dierlijke' kip. Wanneer de prijs van plantaardig daalt onder die van dierlijk vlees en de smaak minstens even goed is, wordt een kantelpunt verwacht in de markt.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Hugo Verkuil
- #thevegetarianbutcher
- aardsrivaal
- ceo
- vlees
- liefhebbers
- #foodrevolution
- McDonald's
- wereld
- #burgerking
- Vegetarische Slager
- trots
- Burger King
- #plantbased
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Michelins volledige nieuwe lijst voor Nederland
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Chocolatemakers introduceert nieuw... 19-10-2025
- Unox luidt wintertijd te vroeg in18-10-2025
- BenBits eerste partner van 'Stop the... 17-10-2025
- Kruidvat doorbreekt taboe rond... 17-10-2025
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en... 17-10-2025
- Intertoys lanceert Speelboek 2025... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes