Jumbo introduceert nieuw premium merk 'Fijnproevers'

Jumbo introduceert nieuw premium merk 'Fijnproevers'
  • Food-en-retail
  • 24 dec 2020 @ 15:26
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodPackaging design

Jumbo voegt aan het begin van 2021 een nieuw premium assortiment met onder andere verse vlees- en visproducten toe aan haar aanbod: 'Jumbo Fijnproevers'. Opmerkelijk is de kleur van het nieuwe logo (zie afbeelding).

Onder de naam Jumbo Fijnproevers biedt Jumbo liefhebbers van culinair hoogstaande producten een nog ruimere keuze aan onbewerkte versproducten, zoals een mooie bavette, een XL ribeye of een roodbaarsfilet. De eerste producten van Jumbo Fijnproevers liggen in januari in de schappen bij alle Jumbo winkels. 

Verse producten
Jumbo brengt deze lijn op de markt voor de echte culinaire fijnproevers, in aanvulling op haar basisassortiment. 'Het zijn prachtige onbewerkte producten met superieure kwaliteit en smaak', zegt Olaf de Boer, directeur Commercie. Het bijbehorende logo bevat geen Jumbo-geel maar oogt iets 'natuurlijker', in zachte kleuren voor de fijnproever.

Premium lijn
De Boer: 'Jumbo bood voorheen diverse premium producten aan onder verschillende merken zoals Chefs Tip, Meat Lovers en Fishes. We kiezen er nu bewust voor om deze samen te brengen onder één label. Dit maakt de herkenning onder klanten groter. Als het een Fijnproevers product is, weten ze dat het gaat om hoogstaande, kwalitatieve en verse producten. We starten met vlees- en visproducten, maar sluiten niet uit dat we in een later stadium ook andere verscategorieën, zoals bijvoorbeeld AGF, gaan introduceren binnen deze premium lijn.'
(PvWK, beeld: nieuw logo Fijnproevers door Jumbo)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken