Jumbo introduceert nieuw premium merk 'Fijnproevers'
- Food-en-retail
- 24 dec 2020 @ 15:26
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodPackaging design
- 24 dec 2020 @ 15:26
- Peter van Woensel Kooy
Jumbo voegt aan het begin van 2021 een nieuw premium assortiment met onder andere verse vlees- en visproducten toe aan haar aanbod: 'Jumbo Fijnproevers'. Opmerkelijk is de kleur van het nieuwe logo (zie afbeelding).
Onder de naam Jumbo Fijnproevers biedt Jumbo liefhebbers van culinair hoogstaande producten een nog ruimere keuze aan onbewerkte versproducten, zoals een mooie bavette, een XL ribeye of een roodbaarsfilet. De eerste producten van Jumbo Fijnproevers liggen in januari in de schappen bij alle Jumbo winkels.
Verse producten
Jumbo brengt deze lijn op de markt voor de echte culinaire fijnproevers, in aanvulling op haar basisassortiment. 'Het zijn prachtige onbewerkte producten met superieure kwaliteit en smaak', zegt Olaf de Boer, directeur Commercie. Het bijbehorende logo bevat geen Jumbo-geel maar oogt iets 'natuurlijker', in zachte kleuren voor de fijnproever.
Premium lijn
De Boer: 'Jumbo bood voorheen diverse premium producten aan onder verschillende merken zoals Chefs Tip, Meat Lovers en Fishes. We kiezen er nu bewust voor om deze samen te brengen onder één label. Dit maakt de herkenning onder klanten groter. Als het een Fijnproevers product is, weten ze dat het gaat om hoogstaande, kwalitatieve en verse producten. We starten met vlees- en visproducten, maar sluiten niet uit dat we in een later stadium ook andere verscategorieën, zoals bijvoorbeeld AGF, gaan introduceren binnen deze premium lijn.'
(PvWK, beeld: nieuw logo Fijnproevers door Jumbo)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- aanbod
- Jumbo
- premium
- marketing
- vlees
- vers
- 2021
- nieuw
- assortiment
- Jumbo Fijnproevers
- visproducten
- merk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein door warenhuis BHV Marais
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




