Coca-Cola lanceert campagne Open To Better
- Food-en-retail
- 4 jan 2021 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 4 jan 2021 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Het iconische Coca-Cola logo op verpakkingen wordt tijdelijk vervangen door voornemens met hoop en optimisme. Hiermee kondigt het a-merk vandaag de lancering van de campagne ‘Open To Better’ aan.
Dit is volgens het merk een campagne die iedereen stimuleert om stil te staan bij persoonlijke voornemens van positiviteit, vriendelijkheid en goede bedoelingen voor een mooie toekomst. Voor deze campagne vervangt het merk tijdelijk het iconische logo op de voorkant van de verpakkingen en stelt het deze ruimte ter beschikking om persoonlijke ambities en goede voornemens vast te leggen. Naast de verkrijgbaarheid van ‘Open to Better’- verpakkingen, met voornemens zoals ‘Dit jaar ga ik anderen helpen’ en ‘Ik neem jou nooit meer voor lief’, kunnen consumenten vanaf 4 januari 2021 via het ‘Open to Better’-platform ook een gepersonaliseerd blikje laten ontwikkelen voor zichzelf of om aan een ander te geven.
Open To Better
‘Open To Better’ betekent openstaan voor de dingen die we beter kunnen doen. Coca-Cola heeft het iconische logo op de verpakkingen vervangen door 25 inspirerende voornemens voor het nieuwe jaar. De speciale verpakkingen moedigen niet alleen aan om stil te staan bij wat er beter kan, hulp te vragen waar mogelijk en beloftes te doen aan geliefden, maar vooral om 2021 met een open vizier tegemoet te gaan. Met de goede voornemens op de verpakkingen, die elk een positieve boodschap met zich meebrengen, hoopt Coca-Cola iedereen te motiveren om deze goede voornemens niet alleen te maken maar deze juist ook te delen met vrienden en familie.
Coca-Cola Marketing Manager Margreet van Staalduijnen: 'Coca-Cola zet zich al meer dan 130 jaar in voor het samenbrengen van mensen wereldwijd. In reactie op de huidige situatie hebben we de "Open to Better" campagne gelanceerd. Met deze campagne laten we zien hoe de wereld is veranderd en tonen we extra waardering voor dingen die we voorheen misschien voor lief namen. We zetten zo de kracht en zichtbaarheid van onze verpakkingen in voor het verspreiden van hoop en positiviteit.'
Ontwerp een gepersonaliseerd Coca-Cola blikje
Via het nieuwe ‘Open to Better’-platform kunnen consumenten een blikje bestellen met een eigen persoonlijk voornemen. Het blikje fungeert als canvas voor de persoonlijke goede voornemens, om deze vervolgens naar jezelf of rechtstreeks naar een dierbare te versturen. Om de boodschap of belofte nog persoonlijker te maken kunnen consumenten ook hun eigen naam (‘van…’) en de naam van de ontvanger (‘aan…’) op het blikje laten drukken.
Om het maken van goede voornemens te stimuleren, werkte Coca-Cola samen met mensen uit heel Europa die hun inspirerende voornemens en verhalen met ons delen in een reeks korte filmportretten. Deze korte films – te zien op cocacolanederland.nl – laten een aantal vrolijke en authentieke persoonlijke verhalen zien zoals het verhaal van Bella, die piano leerde spelen van haar opa. Bella belooft in haar video de duetten met haar opa nooit meer als vanzelfsprekend te beschouwen.
‘Open to Better’ campagne
De campagne bestaat uit de volgende onderdelen:
* Verpakking: De Coca-Cola verpakkingen in 500ml PET, 330ml blik, 250ml blik, 1.5L PET en multipacks shrinks (original taste en zero sugar) worden voorzien van een thematische ‘Open to Better’-uitstraling en zijn reeds ingestroomd in week 51 van 2020.
* (D)OOH, social, display: Naast de verpakkingen en op de winkelvloer zal de campagne in het straatbeeld en online te zien zijn met een mediacampagne gericht op de persoonlijke goede voornemens.
* Online platform: Op het ‘Open to Better’-platform kunnen consumenten een blikje met persoonlijke goede voornemens samenstellen, bestellen en thuis laten bezorgen.
* Influencers: Coca-Cola werkt in Nederland samen met influencers zoals Bram Krikke, Ruba Zai en Rocky Hehakaija die hun persoonlijke goede voornemens zullen delen via hun social mediakanalen en hun volgers motiveren om hetzelfde te doen.
* Winkelvloer activatie: In het retailkanaal wordt deze lancering geactiveerd met ‘Open to Better’ displays en een themaplein activatie waarbij consumenten worden gemotiveerd om middels ansichtkaarten hun persoonlijke voornemens te delen.
(PvWK)
Over Coca-Cola in Nederland
' "Coca-Cola" bestaat in Nederland uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Nederland maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar dochtermaatschappijen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola European Partners Nederland. Coca-Cola European Partners Nederland produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Coca-Cola zero, Coca-Cola light, Coca-Cola energy, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Chaudfontaine, Monster*, Fernandes*, Capri-Sun*, Fuze Tea, Royal Bliss en Topo Chico. (Merken gemarkeerd met een * zijn merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren.)
Deze merken zijn in totaal samen goed voor meer dan zeven miljoen consumpties per dag in Nederland. Coca-Cola is voortdurend bezig met het optimaliseren van het portfolio, van het reduceren van suiker in de drankjes tot aan het introduceren van nieuwe innovatieve producten. Daarnaast werken zij aan het terugdringen van de impact op het milieu door water aan te vullen en recycling te bevorderen. Coca-Cola Nederland en Coca-Cola European Partners hebben in Nederland meer dan 725 medewerkers verdeeld over twee vestigingen. Voor meer informatie over de werkzaamheden van Coca-Cola in Nederland kun je kijken op: www.cocacolanederland.nl.'
(bron: Coca-Cola)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Capri-Sun*
- motiveren
- Chaudfontaine
- Fernandes*
- Royal Bliss
- Coca-Cola
- Margreet van Staalduijnen
- 2021
- Topo Chico
- Fanta
- open vizier
- Coca-Cola
- campagne
- Aquarius
- Minute Maid
- Sprite
- Marketing Manager
- Fuze Tea
- Monster*
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers