Zeventienjarige opent dit jaar 6 Vintage Dealers-winkels

Zeventienjarige opent dit jaar 6 Vintage Dealers-winkels
  • Food-en-retail
  • 28 mei 2021 @ 11:41
  • 11591 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingWinkelen

Geboren marketeer Sem Bosveld (17, foto) timmert succesvol aan de weg met zijn online onderneming The Vintage Dealers. Het bedrijf, dat tweedehands kleding inkoopt en via verschillende Instagrampagina’s weer verkoopt, opent dit jaar zes fysieke winkels.

Al op veertienjarige leeftijd vertaalde Bosveld met een startkapitaal van 2000 euro zijn eerste 'marketing-insight' in een eerste modebedrijf, het fashionmerk Infitiny Benelux. Binnen enkele jaren groeide dit bedrijf uit tot een grote speler in het modesegment. Bosveld begon daarnaast in maart 2020 met een andere modeonderneming, Haydon Brett. HB verkoopt modieuze en herbruikbare mondkapjes.

De eerste nieuwe Vintage Dealers- winkel is inmiddels geopend in Utrecht, later dit jaar volgen Maastricht, Leiden, Groningen, Amsterdam, Rotterdam en Breda.

Bosveld startte met The Vintage Dealers in augustus 2020. Hij zag dat zijn vrienden volop tweedehands kleding shopten en zag een kans. Nog geen negen maanden later staat hij als zeventien jarige aan het roer van een online onderneming met 60 mensen in dienst, allemaal tussen de achttien en 24 jaar oud. The Vintage Dealers koopt tweedehands kleding op, waarna de verkopers die in dienst zijn bij het bedrijf de kleding verkopen via hun eigen Instagram-shop. Het bedrijf heeft inmiddels meer dan 100 van deze Instagram-shops die kleding van The Vintage Dealers verkopen, en verkopen gezamenlijk honderden unieke vintage kledingstukken per week.  

Fysieke winkels
Online verkoop via Instagram past perfect bij de jongere doelgroep van The Vintage Dealers. Desondanks ziet Bosveld grote kansen voor fysieke verkoop: 'Ik geloof niet alleen in de kracht van online verkoop, maar juist ook in het verkopen van kleding via fysieke winkels. Ik ben ervan overtuigd dat nu de terrassen weer open gaan, ook de winkelstraten weer volop leven krijgen. Er is straks juist meer behoefte aan fysiek winkelen dan ooit. Ik wil daarom onze klanten optimale service bieden door onze kleding ook in winkels te verkopen. Ik geloof echt in de kracht van de winkelstraat', aldus Bosveld.

De eerste winkel in de binnenstad van Utrecht aan de Steenweg is inmiddels een feit en trekt al veel bezoekers, vooral jongeren. Bosveld: 'Omdat wij een jongerenbedrijf zijn, mijn oudste werknemer is 24, weten wij precies welke modetrends er zijn voor jongeren en kunnen we daar perfect op inspelen. Wij zijn dan ook de enige vintage shop die voor deze aanpak kiest van enerzijds online verkoop via Instagram en anderzijds fysieke winkels.'

Uitbreiding in Europa
The Vintage Dealers heeft niet alleen plannen in Nederland, volgend jaar wil Bosveld graag winkels openen in Europese steden als Antwerpen, Berlijn, Parijs en Kopenhagen. De jonge ondernemer heeft nog veel meer plannen: 'Ik ben al volop bezig met de zomer, wanneer de coronamaatregelen wellicht wat soepeler zijn. Denk aan vintage festivals en evenementen.'
(PvWK, fotocredit: Daisy Ranoe / website daisyranoe.com)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken