[onderzoek] Helft consumenten handelt via marktplaatsen
- Food-en-retail
- 27 jul 2021 @ 08:14
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - OnderzoekWebWinkelen
- 27 jul 2021 @ 08:14
- Peter van Woensel Kooy
Meer dan de helft van de Nederlandse consumenten (55 procent) verkoopt producten en diensten via internet of apps. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor.
Van alle online verkopers heeft 31 procent in de afgelopen twaalf maanden één of meer producten verkocht in de categorie huis & tuin. Andere populaire categorieën zijn elektronica (22 procent), kleding & schoenen (22 procent) en sport, spel en hobby. Kleding en schoenen is populairder onder vrouwen (28 procent) dan onder mannen (14 procent).
'Het gemiddelde verkoopbedrag is met 704 euro het hoogst in de categorie voertuigen & accessoires. Daarna volgen kunst & antiek en sport, spel & hobby, allebei met 119 euro. Daarna komen elektronica (89 euro), huis & tuin (80 euro), films, muziek en boeken (38 euro) en kleding en schoenen (31 euro)', citeert MT-zustertitel Twinkle uit de nieuwe monitor.
De keuze voor een marktplaats wordt volgens het onderzoek voornamelijk gemaakt op basis van gebruiksgemak (42 procent), daarna volgen populariteit (35 procent) en (lagere) advertentiekosten (22 procent). De top vijf wordt aangevuld door betrouwbaarheid (16 procent) en gebruiksplezier (14 procent). De minst genoemde motieven zijn kwaliteit van de klantenservice (2 procent) en verzendopties (2 procent).
(bron: Twinkle, beeld: Andrea Piacquadio | Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing