[onderzoek] Helft consumenten handelt via marktplaatsen
- Food-en-retail
- 27 jul 2021 @ 08:14
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - OnderzoekWebWinkelen
- 27 jul 2021 @ 08:14
- Peter van Woensel Kooy
Meer dan de helft van de Nederlandse consumenten (55 procent) verkoopt producten en diensten via internet of apps. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor.
Van alle online verkopers heeft 31 procent in de afgelopen twaalf maanden één of meer producten verkocht in de categorie huis & tuin. Andere populaire categorieën zijn elektronica (22 procent), kleding & schoenen (22 procent) en sport, spel en hobby. Kleding en schoenen is populairder onder vrouwen (28 procent) dan onder mannen (14 procent).
'Het gemiddelde verkoopbedrag is met 704 euro het hoogst in de categorie voertuigen & accessoires. Daarna volgen kunst & antiek en sport, spel & hobby, allebei met 119 euro. Daarna komen elektronica (89 euro), huis & tuin (80 euro), films, muziek en boeken (38 euro) en kleding en schoenen (31 euro)', citeert MT-zustertitel Twinkle uit de nieuwe monitor.
De keuze voor een marktplaats wordt volgens het onderzoek voornamelijk gemaakt op basis van gebruiksgemak (42 procent), daarna volgen populariteit (35 procent) en (lagere) advertentiekosten (22 procent). De top vijf wordt aangevuld door betrouwbaarheid (16 procent) en gebruiksplezier (14 procent). De minst genoemde motieven zijn kwaliteit van de klantenservice (2 procent) en verzendopties (2 procent).
(bron: Twinkle, beeld: Andrea Piacquadio | Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
- Praxis introduceert AI-hulp in app... 30-06-2025
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov... 30-06-2025
- Guillaume Motte (Sephora) trapt NRF... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation