Woekeren met zonnebloemolie op Bol.com
- Food-en-retail
- 23 mrt 2022 @ 08:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - KlantenMarketing
- 23 mrt 2022 @ 08:45
- Peter van Woensel Kooy
Zonnebloemolie is het nieuwe WC papier. Derde partijen bieden nu vanwege de Oekraine-crisis en gehamster in Nederland via het platform van Bol.com flessen zonnebloemolie aan tegen woekerprijzen.
Door de Russische invasie in Oekraïne is de verwachting dat zonnebloemolie binnen afzienbare tijd niet meer leverbaar zal zijn. Distrifood signaleert dat er drie literflessen op Bol worden aangeboden a €74,99 per pakket. Het betreft een verkoper met de naam Gaetano Giurlani. Ook een zekere Dealzshop biedt via het platform drie liter aan voor €65,95 en een fles van vijf liter zonnebloemolie met olijfolie voor €99,99.
Nog gewoon te koop bij supermarkten
Intussen is de goedkoopste zonnebloemolie nog te bestellen bij Albert Heijn voor op dit moment €1,99 per liter. Jumbo en Plus hebben inmiddels een limiet geplaatst op het aantal flessen dat consumenten mogen kopen, aldus het vakmedium. 'Bol.com reageert op Twitter op verschillende mensen die de woekerprijzen voor zonnebloemolie aan de kaak stellen. Het bedrijf zegt verschillende aanbieders te hebben verwijderd en de situatie in de gaten te houden. Het is overigens niet duidelijk of er via het platform van Bol.com ook daadwerkelijk veel flessen zonnebloemolie worden verkocht.' Een van de online verkopers is een zusterbedrijf van Albert Heijn.
(bron: Distrifood, Twitter, foto: Evg Kowalievska / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- tekort
- woekerprijzen
- flessen
- oogst
- olie
- Bol.com
- Zonnebloemolie
- AH
- Plus
- WC papier
- nieuw
- Jumbo
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- EasyToys en Kesbeke lanceren augurkvormige vibrator
- Unilever verkoopt The Vegetarian Butcher aan Vivera
- Marit van Egmond vertrekt bij Albert Heijn, Etos en Gall&Gall:...
- Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club...
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland
- Just Eat Takeaway gaat farmaceutische producten thuisbezorgen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafe presenteert opmerkelijke mix... 27-03-2025
- Circana Merken Top 100: 'Positie... 26-03-2025
- Claire van Beek (Moodiesundies):... 26-03-2025
- Hans im Glück opent eerste... 25-03-2025
- Thuiswinkel Markt Monitor: China... 25-03-2025
- Gazelle introduceert nieuwe campagne24-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center