Woekeren met zonnebloemolie op Bol.com
- Food-en-retail
- 23 mrt 2022 @ 08:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - KlantenMarketing
- 23 mrt 2022 @ 08:45
- Peter van Woensel Kooy
Zonnebloemolie is het nieuwe WC papier. Derde partijen bieden nu vanwege de Oekraine-crisis en gehamster in Nederland via het platform van Bol.com flessen zonnebloemolie aan tegen woekerprijzen.
Door de Russische invasie in Oekraïne is de verwachting dat zonnebloemolie binnen afzienbare tijd niet meer leverbaar zal zijn. Distrifood signaleert dat er drie literflessen op Bol worden aangeboden a €74,99 per pakket. Het betreft een verkoper met de naam Gaetano Giurlani. Ook een zekere Dealzshop biedt via het platform drie liter aan voor €65,95 en een fles van vijf liter zonnebloemolie met olijfolie voor €99,99.
Nog gewoon te koop bij supermarkten
Intussen is de goedkoopste zonnebloemolie nog te bestellen bij Albert Heijn voor op dit moment €1,99 per liter. Jumbo en Plus hebben inmiddels een limiet geplaatst op het aantal flessen dat consumenten mogen kopen, aldus het vakmedium. 'Bol.com reageert op Twitter op verschillende mensen die de woekerprijzen voor zonnebloemolie aan de kaak stellen. Het bedrijf zegt verschillende aanbieders te hebben verwijderd en de situatie in de gaten te houden. Het is overigens niet duidelijk of er via het platform van Bol.com ook daadwerkelijk veel flessen zonnebloemolie worden verkocht.' Een van de online verkopers is een zusterbedrijf van Albert Heijn.
(bron: Distrifood, Twitter, foto: Evg Kowalievska / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- nieuw
- oogst
- Bol.com
- AH
- woekerprijzen
- Plus
- flessen
- WC papier
- Zonnebloemolie
- tekort
- Jumbo
- olie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bakker Bart opent winkels op grotere... 19-09-2025
- ACM onderzoekt marges en... 19-09-2025
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes