Albert Heijn breidt assortiment internationale keuken uit met 125 producten
- Food-en-retail
- 16 mei 2022 @ 14:58
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StrategieFood
- 16 mei 2022 @ 14:58
- Peter van Woensel Kooy
Albert Heijn start vandaag met een drie weken durende inspiratiecampagne ‘Op reis in eigen keuken’, op basis van internationale nieuwe recepten.
Iedere week ligt de focus op één bepaalde regio in de wereld waarbij Albert Heijn recepten, verspakketten en kant-en-klaar oplossingen aanbiedt. Om het voor klanten extra makkelijk te maken al hun lievelingsrecepten binnen hand bereik te hebben, voegt Albert Heijn een nieuwe functionaliteit toe aan Mijn Recepten in de AH-app: favoriete Allerhande recepten, eigen recepten én recepten van anderen allemaal op één plek, meldt de retailketen.
Gemak, variatie en inspiratie
Met deze campagne wil Albert Heijn klanten alle inspiratie, variatie en gemak bieden met iedere dag weer een oplossing voor die veel gestelde vraag ‘wat eten we vandaag?’. En Albert Heijn inpireert met deze campagne klanten om op culinaire reis te gaan in eigen keuken en eens wat anders op tafel te zetten. Er zijn 125 nieuwe producten variërend van kant-en-klaar maaltijden tot verspakketten en veel losse internationale producten en lekkere recepten uit de Allerhande om helemaal zelf mee aan de slag te gaan.
Van Indiase dahl tot Argentijnse chimichurri
In de eerste week van de campagne ligt de focus op gerechten uit Azië met de introductie van nieuwe Aziatische verspakketten zoals Indiase dahl, Koreaanse bibimbap en Japanse katsu curry. Deze zijn ook in convenience maaltijden verkrijgbaar. En voor de borrelplank zijn er Aziatische groenteloempia’s en een Tom kha kai salade. In het Midden-Zuid Amerikaanse assortiment wordt een exclusief assortiment van sterrenchef Soenil Bahadoer met de lijn By Soenil (Surinaams, red.) geïntroduceerd. Ook zijn er nieuwe Midden-Zuid Amerikaanse verspakketten: Argentijnse chimichurri, Mexicaanse taco’s, Mexicaanse salade en Jambalaya. En voor de borrel zijn er hot wings en Surinaamse aardappel-kerrie salade. In de laatste week van de campagne ligt de focus op de Méditerranée met de introductie van Spaanse paëlla, Griekse kofta, en Portuguese kip piri piri in verspakketten. En voor de borrel is het genieten van olijftapenade balletjes, patatas bravas of gehaktballetjes albondigas. De nieuwe Allerhande ‘Op reis in eigen keuken’ ligt ook in de winkels. Een extra dik nummer met 63 recepten uit deze drie regio's, aldus AH.
Uitbreiding Mijn Albert Heijn-app
Als klanten tijdens deze culinaire reis helemaal de smaak te pakken hebben en een hoop nieuwe favoriete recepten hebben ontdekt, moeten die wel ergens handig terug te vinden zijn. Albert Heijn maakt het verzamelen van lievelingsrecepten daarom nu nog makkelijker. Als eerste in Nederland kunnen klanten van Albert Heijn niet alleen recepten van Allerhande (wat er meer dan 19.000 zijn) opslaan maar óók eigen recepten of recepten van derden toevoegen aan de Mijn Recepten in de app. Dit kunnen recepten zijn van een favoriete influencer, blogger of website of van oma of de buurvrouw. Dus voortaan al je recepten op één plek.
Kookstand
Nog een extra handige functionaliteit in de AH-app is de ‘kookstand’. Zet in de AH-app een recept op ‘kookstand’ waardoor de tablet of telefoon niet steeds op stand-by gaat. Ga bij het recept naar ‘bereiden’ en schuif ‘kookstand’ aan. Geen vieze vingers meer op het scherm.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Aziatisch
- verspakketten
- Korea
- wok
- AH
- Japans
- Allerhande
- India
- convenience
- app
- By Soenil
- katsu curry
- wereldkeuken
- culinaire reis
- dahl
- bibimbap
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing