Albert Heijn breidt assortiment internationale keuken uit met 125 producten
- Food-en-retail
- 16 mei 2022 @ 14:58
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StrategieFood
- 16 mei 2022 @ 14:58
- Peter van Woensel Kooy
Albert Heijn start vandaag met een drie weken durende inspiratiecampagne ‘Op reis in eigen keuken’, op basis van internationale nieuwe recepten.
Iedere week ligt de focus op één bepaalde regio in de wereld waarbij Albert Heijn recepten, verspakketten en kant-en-klaar oplossingen aanbiedt. Om het voor klanten extra makkelijk te maken al hun lievelingsrecepten binnen hand bereik te hebben, voegt Albert Heijn een nieuwe functionaliteit toe aan Mijn Recepten in de AH-app: favoriete Allerhande recepten, eigen recepten én recepten van anderen allemaal op één plek, meldt de retailketen.
Gemak, variatie en inspiratie
Met deze campagne wil Albert Heijn klanten alle inspiratie, variatie en gemak bieden met iedere dag weer een oplossing voor die veel gestelde vraag ‘wat eten we vandaag?’. En Albert Heijn inpireert met deze campagne klanten om op culinaire reis te gaan in eigen keuken en eens wat anders op tafel te zetten. Er zijn 125 nieuwe producten variërend van kant-en-klaar maaltijden tot verspakketten en veel losse internationale producten en lekkere recepten uit de Allerhande om helemaal zelf mee aan de slag te gaan.
Van Indiase dahl tot Argentijnse chimichurri
In de eerste week van de campagne ligt de focus op gerechten uit Azië met de introductie van nieuwe Aziatische verspakketten zoals Indiase dahl, Koreaanse bibimbap en Japanse katsu curry. Deze zijn ook in convenience maaltijden verkrijgbaar. En voor de borrelplank zijn er Aziatische groenteloempia’s en een Tom kha kai salade. In het Midden-Zuid Amerikaanse assortiment wordt een exclusief assortiment van sterrenchef Soenil Bahadoer met de lijn By Soenil (Surinaams, red.) geïntroduceerd. Ook zijn er nieuwe Midden-Zuid Amerikaanse verspakketten: Argentijnse chimichurri, Mexicaanse taco’s, Mexicaanse salade en Jambalaya. En voor de borrel zijn er hot wings en Surinaamse aardappel-kerrie salade. In de laatste week van de campagne ligt de focus op de Méditerranée met de introductie van Spaanse paëlla, Griekse kofta, en Portuguese kip piri piri in verspakketten. En voor de borrel is het genieten van olijftapenade balletjes, patatas bravas of gehaktballetjes albondigas. De nieuwe Allerhande ‘Op reis in eigen keuken’ ligt ook in de winkels. Een extra dik nummer met 63 recepten uit deze drie regio's, aldus AH.
Uitbreiding Mijn Albert Heijn-app
Als klanten tijdens deze culinaire reis helemaal de smaak te pakken hebben en een hoop nieuwe favoriete recepten hebben ontdekt, moeten die wel ergens handig terug te vinden zijn. Albert Heijn maakt het verzamelen van lievelingsrecepten daarom nu nog makkelijker. Als eerste in Nederland kunnen klanten van Albert Heijn niet alleen recepten van Allerhande (wat er meer dan 19.000 zijn) opslaan maar óók eigen recepten of recepten van derden toevoegen aan de Mijn Recepten in de app. Dit kunnen recepten zijn van een favoriete influencer, blogger of website of van oma of de buurvrouw. Dus voortaan al je recepten op één plek.
Kookstand
Nog een extra handige functionaliteit in de AH-app is de ‘kookstand’. Zet in de AH-app een recept op ‘kookstand’ waardoor de tablet of telefoon niet steeds op stand-by gaat. Ga bij het recept naar ‘bereiden’ en schuif ‘kookstand’ aan. Geen vieze vingers meer op het scherm.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Allerhande
- Aziatisch
- verspakketten
- dahl
- app
- By Soenil
- katsu curry
- culinaire reis
- Japans
- Korea
- wereldkeuken
- bibimbap
- convenience
- wok
- India
- AH
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
- Albert Heijn combineert kerst en goede doel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




