Supernova Sportswear: 'Hoe je missie te vertalen op het gebied van merk, product, prijs en promotie'
- Food-en-retail
- 3 jun 2022 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MaatschappijE-commerceMarketing
- 3 jun 2022 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Marieke Romano-van den Hoek (links) en Elise Althoff (rechts), oprichters van Supernova Sportswear, verzorgen samen één van de sessies tijdens Nima Marketing Day 2022. Zij spreken over de dilemma’s en ervaringen van startende impact-ondernemers. Een korte kennismaking.
Elise Althoff werkt daarnaast als freelance business consultant en interim manager en heeft veel ervaring in de sociale, culturele sector met financieel management, verandermanagement en IT. Zij was onder andere werkzaam als Zakelijk Directeur bij Het Nieuwe Instituut, Change Manager bij Finext en als Manager Business Control bij Het Fonds voor Cultuurparticipatie.
Marieke Romano-van den Hoek werkt daarnaast als freelancer op het gebied van marketing, strategie en commercie en heeft uitgebreide ervaring in commerciële rollen bij duurzame bedrijven in de energiesector en financiële dienstverlening. Ze was onder andere werkzaam als Head of Commerce bij De Correspondent, Commercieel Directeur bij Greenchoice, Marketingstrateeg bij Triodos Bank en Commissaris bij Univé Zuid-Nederland.
De titel van hun presentatie luidt: Supernova Sportswear: dilemma’s en ervaringen van startende impact-ondernemers: ‘Vanaf de oprichting in 2020 heeft Supernova Sportswear als doel een duurzaam alternatief voor sportkleding voor intensieve sporten te ontwikkelen. Als start-up willen we bewijzen dat het anders kan en de gevestigde orde uitdagen ook duurzame keuzes te maken. We zetten in op de combinatie van uniek design, functionaliteit en duurzaamheid – onder meer in materiaalkeuzes en arbeidsomstandigheden. De afgelopen twee jaar stonden in het teken van passie, verbazing, schakelen, zoeken, tegenvallers, doorzetten en natuurlijk successen vieren. In deze presentatie staan we stil bij hoe we onze missie vertalen naar keuzes op het gebied van merk, product, prijs en promotie en delen we graag onze ervaringen als startende impact-ondernemers.’
Nima Marketing Day 2022
Over het waarom van hun deelname aan Nima Marketing Day zeggen zij: ‘We delen graag onze ervaringen als impact-ondernemers met bezoekers van NMD. Voor welke keuzes kom je te staan, hoe ga je om met tegenvallers etc. Het delen van persoonlijke kennis en ervaringen vinden wij het goede aan een samenkomst als Nima Marketing Day. Daarnaast is het ook altijd inspirerend om nieuwe mensen te ontmoeten en verder te netwerken. We hopen bezoekers te inspireren en tegelijkertijd ook meer inzicht te geven in wat er allemaal komt kijken bij maatschappelijk verantwoord ondernemen, het veranderen van een keten en de (on)mogelijkheden. Daarnaast hopen wij van anderen te leren hoe zij zijn omgegaan met dilemma’s bij hun strategie, marketing en onderneming.’
Hét marketingfestival voor en door marketeers
Op donderdag 16 juni 2022 staan marketeers in de spotlights. Topsprekers delen hun eigen verhalen over marketinguitdagingen, die soms geweldig uitpakten en soms wat minder, maar waar je altijd iets van opsteekt. DeFabrique in Utrecht fungeert wederom als ‘festivalterrein’ voor Nima Marketing Day. Koop nu je kaartje met korting!
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers