Compass Group breidt portfolio uit met Maison van den Boer

Compass Group breidt portfolio uit met Maison van den Boer
  • Food-en-retail
  • 4 okt 2022 @ 10:30
  • 11599 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodZakelijk

Compass Group, grote wereldwijde speler in catering, kondigt aan een definitieve overeenkomst te hebben gesloten voor de overname van Maison van den Boer, een toonaangevende Nederlandse cateraar in het Sport Leisure & Event segment.

Deze overname versterkt de positie van Compass Group als één van de grootste cateraars in Nederland. Compass Group Nederland, internationaal marktleider in diensten op het gebied van voedsel en facilitair management, blijft verder bouwen aan de diversificatie van haar foodservice-activiteiten. Met het toevoegen van Maison van den Boer, bekend van evenementen op het hoogste niveau in het binnen- en buitenland, versnelt het bedrijf haar strategische groeiplan: Compass Group vergroot haar aanbod in de event catering. Overigens werd eerder dit jaar in België ook het gerenommeerde cateringhuis J&M overgenomen, waarmee de marktpositie in event catering in België en Nederland verder wordt versterkt.

'De afgelopen maanden zijn we druk bezig geweest de overname compleet te maken', aldus Kef van Helbergen, managing director Benelux bij Compass Group. 'We zijn erg trots dat Maison van den Boer vanaf vandaag officieel onderdeel is van Compass Group en wij zijn blij dat we hun kennis, ervaring en kwaliteit kunnen verwelkomen binnen ons bedrijf. Samen staan we nog sterker tegenover de uitdagingen van de toekomst.'
'Verschillende trends dagen de sector uit en er zullen nieuwe markten worden geopend', vult Sandra van den Boer aan.

'Als familiebedrijf is er onderzocht hoe deze kansen passen bij het gedachtengoed van Maison van den Boer en hoe dit opties creëert voor de lange termijn. Dit heeft geleid tot het samengaan met Compass Group.'

Met Maison van den Boer, famous flavours, J&M Catering, Silverspoon, Gourmet Invent en Amalthea, heeft Compass Group nu complementair aanbod van 6 topcateraars in haar portefeuille die samen het volledige gamma aan event- en hospitality catering afdekken in België en Nederland. Dit biedt enorm veel mogelijkheden aan Compass Group Nederland, o.a. op het gebied van synergiën op het vlak van operations en support en op het vlak om op grote schaal hoogwaardig te produceren. De komende maanden zullen in het teken staan van de verdere integratie van de merken in het Compass Group portfolio en haar positionering op de markt, waarbij de eigenheid en unieke aanpak van onze event cateraars gewaarborgd zal worden.
(PvWK)

Over Compass Group
'Compass Group is beursgenoteerd en wereldwijd marktleider in food en support services. Met de merken Eurest, ESFM, famous flavors en Xandrion worden vernieuwende en verrassende hospitality oplossingen geboden op het gebied van food en services voor verschillende segmenten. Als grootste food en service organisatie ter wereld maken wij gebruik van de kennis en ervaring uit 45 landen. Het welzijn én het on- en offline verbinden van medewerkers en gasten staat altijd centraal binnen onze 24/7 dienstverlening. Hierdoor kunnen onze opdrachtgevers zich focussen op hun kernactiviteiten en succesvol zijn. Tegelijkertijd zorgen wij ervoor dat alles wat wij voor onze opdrachtgevers ontwikkelen, strookt met duurzame ambities. For the love of good food and great service; dat is wat ons drijft. Meer info staat hier.'

(bron: Compass Group)

Over Maison van den Boer
'Maison van den Boer begon in 1906 als banketbakkerij in Veghel en groeide van klein familiebedrijf uit tot een full-service evenementenbureau. Als één van de grootste party cateraars van Nederland bedienden ze de afgelopen jaren hoogwaardige catering aan particulieren, de corporate en de publieke markt.'

(bron: Maison van den Boer)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken