De Vegetarische Slager viert Dierendag met vega-hotdog en Snapchat
- Food-en-retail
- 4 okt 2022 @ 05:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CampagnesMVOFood
- 4 okt 2022 @ 05:59
- Peter van Woensel Kooy
De 'dansende hotdog' was een van Snapchat’s eerste augmented reality Lenzen die in 2017 meer dan 2 miljard keer is gebruikt. Vandaag haakt DVS -uiteraard plantbased- in met een nieuwe.
De oorspronkelijke hotdog verscheen in talloze memes en kreeg hij zelfs zijn eigen merchandise.
Als een hommage aan deze dansende hotdog brengen De Vegetarische Slager en Snapchat nu op 4 oktober 2022 een plantaardige variant uit om zo op grappige wijze Werelddierendag en het twaalfjarig jubileum van de Vegetarische Slager te vieren. De nieuwe vegetarische hotdog draagt vol trots een tatoeage van De Vegetarische Slager op zijn arm en als je goed kijkt, zul je zelfs een vegan logo op zijn koptelefoon zien, tipt het merk.
Wanneer je een verpakking van De Vegetarische Slager met de Lens scant, wordt deze omgetoverd tot een dansvloer waar de dancing hotdog de sterren van de hemel danst met zijn dierenvrienden aan zijn zijde.
De nieuwe dansende hotdog begon als een winnend idee tijdens een wedstrijd van non-profit organisatie Jonge Honden en komt dankzij de samenwerking van Unilever en Snapchat nu dan echt tot leven, virtueel dan. De Lens is gemaakt door GoSpooky.
'Dierenvrienden en vleesliefhebbers vinden elkaar op 4 oktober aan tafel met ons plantaardige vleesch. Zeker op dierendag staan we er graag bij stil dat je met onze producten niets hoeft te laten schieten qua smaak en textuur en dat ook het dier gespaard kan blijven. Deze lens draagt dat op feestelijke wijze uit', reageert Alexandra Knoef van De Vegetarische Slager.
(PvWK)
Benieuwd naar de dance moves van deze hotdog? Scan dan bovenstaande Snapcode
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- internethype
- crreatie
- DVS
- vega
- Alexandra Knoef
- augmented reality
- plantbased
- plantbased
- De Vegetarische SlagerJonge Honden
- merk
- Snapchat
- grappig
- dansende hotdog
- Dierendag
- Lenzen
- online
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes