De Vegetarische Slager viert Dierendag met vega-hotdog en Snapchat
- Food-en-retail
- 4 okt 2022 @ 05:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CampagnesMVOFood
- 4 okt 2022 @ 05:59
- Peter van Woensel Kooy
De 'dansende hotdog' was een van Snapchat’s eerste augmented reality Lenzen die in 2017 meer dan 2 miljard keer is gebruikt. Vandaag haakt DVS -uiteraard plantbased- in met een nieuwe.
De oorspronkelijke hotdog verscheen in talloze memes en kreeg hij zelfs zijn eigen merchandise.
Als een hommage aan deze dansende hotdog brengen De Vegetarische Slager en Snapchat nu op 4 oktober 2022 een plantaardige variant uit om zo op grappige wijze Werelddierendag en het twaalfjarig jubileum van de Vegetarische Slager te vieren. De nieuwe vegetarische hotdog draagt vol trots een tatoeage van De Vegetarische Slager op zijn arm en als je goed kijkt, zul je zelfs een vegan logo op zijn koptelefoon zien, tipt het merk.
Wanneer je een verpakking van De Vegetarische Slager met de Lens scant, wordt deze omgetoverd tot een dansvloer waar de dancing hotdog de sterren van de hemel danst met zijn dierenvrienden aan zijn zijde.
De nieuwe dansende hotdog begon als een winnend idee tijdens een wedstrijd van non-profit organisatie Jonge Honden en komt dankzij de samenwerking van Unilever en Snapchat nu dan echt tot leven, virtueel dan. De Lens is gemaakt door GoSpooky.
'Dierenvrienden en vleesliefhebbers vinden elkaar op 4 oktober aan tafel met ons plantaardige vleesch. Zeker op dierendag staan we er graag bij stil dat je met onze producten niets hoeft te laten schieten qua smaak en textuur en dat ook het dier gespaard kan blijven. Deze lens draagt dat op feestelijke wijze uit', reageert Alexandra Knoef van De Vegetarische Slager.
(PvWK)
Benieuwd naar de dance moves van deze hotdog? Scan dan bovenstaande Snapcode
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Dierendag
- merk
- dansende hotdog
- Alexandra Knoef
- plantbased
- Snapchat
- grappig
- plantbased
- internethype
- De Vegetarische SlagerJonge Honden
- vega
- augmented reality
- online
- Lenzen
- crreatie
- DVS
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in opkomst - AI schuift aan
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in Dom Pérignon Society
- Heineken daagt voice note-cultuur uit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in... 22-12-2025
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




