De Vegetarische Slager viert Dierendag met vega-hotdog en Snapchat
- Food-en-retail
- 4 okt 2022 @ 05:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CampagnesMVOFood
- 4 okt 2022 @ 05:59
- Peter van Woensel Kooy
De 'dansende hotdog' was een van Snapchat’s eerste augmented reality Lenzen die in 2017 meer dan 2 miljard keer is gebruikt. Vandaag haakt DVS -uiteraard plantbased- in met een nieuwe.
De oorspronkelijke hotdog verscheen in talloze memes en kreeg hij zelfs zijn eigen merchandise.
Als een hommage aan deze dansende hotdog brengen De Vegetarische Slager en Snapchat nu op 4 oktober 2022 een plantaardige variant uit om zo op grappige wijze Werelddierendag en het twaalfjarig jubileum van de Vegetarische Slager te vieren. De nieuwe vegetarische hotdog draagt vol trots een tatoeage van De Vegetarische Slager op zijn arm en als je goed kijkt, zul je zelfs een vegan logo op zijn koptelefoon zien, tipt het merk.
Wanneer je een verpakking van De Vegetarische Slager met de Lens scant, wordt deze omgetoverd tot een dansvloer waar de dancing hotdog de sterren van de hemel danst met zijn dierenvrienden aan zijn zijde.
De nieuwe dansende hotdog begon als een winnend idee tijdens een wedstrijd van non-profit organisatie Jonge Honden en komt dankzij de samenwerking van Unilever en Snapchat nu dan echt tot leven, virtueel dan. De Lens is gemaakt door GoSpooky.
'Dierenvrienden en vleesliefhebbers vinden elkaar op 4 oktober aan tafel met ons plantaardige vleesch. Zeker op dierendag staan we er graag bij stil dat je met onze producten niets hoeft te laten schieten qua smaak en textuur en dat ook het dier gespaard kan blijven. Deze lens draagt dat op feestelijke wijze uit', reageert Alexandra Knoef van De Vegetarische Slager.
(PvWK)
Benieuwd naar de dance moves van deze hotdog? Scan dan bovenstaande Snapcode
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Lenzen
- Alexandra Knoef
- vega
- crreatie
- Dierendag
- augmented reality
- merk
- plantbased
- plantbased
- DVS
- De Vegetarische SlagerJonge Honden
- online
- grappig
- dansende hotdog
- Snapchat
- internethype
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chocoladeletter D van Dieuwertje uitverkocht na actie voor KWF
- [marketeer 221] Lennart van Bolderick (Boldwool): 'De...
- Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club...
- Just Eat Takeaway gaat farmaceutische producten thuisbezorgen
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland
- Tango transformeert tankstations tot moderne ontmoetingsplekken
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Raak wakkert 'inner child' aan met... 19-03-2025
- 'Kom in de Kas' biedt kijkje in... 19-03-2025
- [interview] CMO Zalando over... 19-03-2025
- McDonald’s introduceert Old... 18-03-2025
- Kruidvat stoot bol van troon als... 18-03-2025
- Heineken zoekt wereldwijd naar... 17-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center