TommyTomato bezorgt miljoenste warme groentelunch op basisschool
- Food-en-retail
- 6 feb 2024 @ 08:54
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodMaatschappij
- 6 feb 2024 @ 08:54
- Nanny Kuilboer
TommyTomato heeft als missie van kinderen groente-eters te maken via hun warme lunches. Co-founder Bas Turk: ‘Maar heel weinig kinderen eten de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten en de lunchtijd blijkt een veel beter moment voor de groentemaaltijd dan ‘s avonds. Het draagt bij aan meer energie, een hogere concentratie, minder stress en vermoeidheid en een betere sfeer in de klas.’
TommyTomato werd in 2020 opgericht door Turk en co-founder Erik van der Plas. Inmiddels worden op ruim 200 basisscholen dagelijks warme groentelunches bezorgd. Turk: ‘Met hubs in verschillende steden zal dit aantal het komende jaar naar verwachting groeien naar 500+ scholen in het hele land. De start van TommyTomato was in eerste instantie ingegeven door gemak, met onze eigen kinderen als inspiratie. Hoe zorg je dat zij genoeg groente eten? Nederland heeft een sterke broodcultuur, maar een boterham met chocopasta geeft een suikerpiek, geen energie voor de hele middag. Vaak komen groenten pas op tafel bij het avondeten, als veel kinderen al moe zijn. Dat is eigenlijk heel onlogisch, omdat kinderen deze voedingsstoffen gedurende de dag veel beter kunnen gebruiken. Ieder kind moet leren om groenten te eten, veel kinderen zijn afkerig of vinden het spannend. De groepsdynamiek - het samen met leeftijdsgenoten proeven en ontdekken van nieuwe soorten groenten - helpt daarin. Ouders zien dat ‘s avonds terug aan de eettafel, de houding is meer open, er is minder strijd en dus is het avondeten thuis een stuk gezelliger.’
Niet alleen voor de happy few
Turk vervolgt: ‘We willen een gezonde schoollunch toegankelijk maken voor alle kinderen, niet alleen de happy few. We vinden kansengelijkheid heel belangrijk. Daarom ondersteunen wij ouders met een kleiner budget, zodat alle kinderen van een gezonde lunch kunnen genieten.’
Health Angels
De groentelunches worden bezorgd door Health Angels; 65-plussers die het leuk vinden om nog te werken. Bij TommyTomato werken ook mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management