Uniqlo opent flagshipstore op Koningsplein

- Food-en-retail
 - 10 okt 2024 @ 08:30
 - Link
 - 
  
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Winkelen
 
- 10 okt 2024 @ 08:30
 - Peter van Woensel Kooy
 
Internationale kledingretailer Uniqlo verwelkomde deze week de eerste klanten in de nieuwe flagshipstore op het Amsterdamse Koningsplein, hoek Leidsestraat. COO Kaman Leung licht toe.
'Na een aanwezigheid van ruim zes jaar in Amsterdam zijn we enthousiast om LifeWear nog bereikbaarder te maken voor de lokale gemeenschap in Amsterdam door onze tweede winkel te openen in dit prachtige historische pand aan het Koningsplein. We zijn overweldigd door het enthousiasme en de warmte waarmee we werden verwelkomd door onze klanten, van wie sommigen al vanaf de vroege ochtend in de rij stonden', aldus Kaman Leung, Chief Operating Officer van Uniqlo Benelux.
Uniqlo wordt ook in Nederland steeds populairder met de logo-loze, betaalbare en in rustige kleuren gemaakte kleding en de bijzondere t-shirt-collectie; die gemaakt wordt in samenwerking met internationale en lokale kunstenaars.
Openingsceremonie
500 eerste klanten stonden 's ochtends vroeg in de rij om de gloednieuwe winkel in hartje Amsterdam te ontdekken. 'De eerste 100 klanten ontvingen een speciale totebag ontworpen door lokale illustrator en kunstenaar Sandy van Helden. Voordat de deuren opengingen voor het publiek, konden de klanten in de rij genieten van een optreden door Taiko-drummers en een ceremonie waarin een lint werd doorgeknipt in aanwezigheid van Daisuke Nakano, the Deputy Head of Mission van de Japanse ambassade te Amsterdam', vertelt Leung.
Gevestigd op een iconische locatie met een rijk cultureel erfgoed, werd het gebouw aan Koningsplein 2, ook wel ‘New England’ genoemd, in 1899 gebouwd in de typische Art Nouveau-stijl met als doel een warenhuis te worden voor heren-, dames- en kinderkleding. Na vele jaren werd het warenhuis in de jaren 80 gesloten, waarna het pand een officieel Rijksmonument werd en meerdere doeleinden diende. Er boven zat onder andere de Quote redactie en uitgeverij Hachette.
Nu blaast Uniqlo het gebouw nieuw leven in. Bij de opening van de eerste flagshipstore aan de Kalverstraat en het Rokin te Amsterdam van Uniqlo Nederland -in 2018- sprak MarketingTribune al met Tadashi Yanai, de oprichter en eigenaar van Uniqlo's Japanse moederbedrijf 'Fast Retailing'. 
Lees dat verslag hier terug. (PvWK| Beeld: Uniqlo)

Trommelaars bij de opening van flagship Koningspleim
- 
Peter van Woensel Kooy
 - Werkt bij: MarketingTribune
 - Functie: senior redacteur, merk-expert
 - Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
 - Profiel »
 
- moederbedrijf
 - Amsterdam
 - shop
 - retail
 - Uniqlo
 - winkel
 - UNIQLO
 - Fast Retailing
 - mode
 - Japan
 - eigenaar
 - Kalverstraat
 - Koningsplein
 - Tadashi Yana
 
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
 - De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
 - Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
 - MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
 - Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
 - TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
 
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
Laatste Nieuws
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
 - Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
 - Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
 - Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
 - CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
 - Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van... 31-10-2025
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 




