Uniqlo opent flagshipstore op Koningsplein

- Food-en-retail
- 10 okt 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Winkelen
- 10 okt 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Internationale kledingretailer Uniqlo verwelkomde deze week de eerste klanten in de nieuwe flagshipstore op het Amsterdamse Koningsplein, hoek Leidsestraat. COO Kaman Leung licht toe.
'Na een aanwezigheid van ruim zes jaar in Amsterdam zijn we enthousiast om LifeWear nog bereikbaarder te maken voor de lokale gemeenschap in Amsterdam door onze tweede winkel te openen in dit prachtige historische pand aan het Koningsplein. We zijn overweldigd door het enthousiasme en de warmte waarmee we werden verwelkomd door onze klanten, van wie sommigen al vanaf de vroege ochtend in de rij stonden', aldus Kaman Leung, Chief Operating Officer van Uniqlo Benelux.
Uniqlo wordt ook in Nederland steeds populairder met de logo-loze, betaalbare en in rustige kleuren gemaakte kleding en de bijzondere t-shirt-collectie; die gemaakt wordt in samenwerking met internationale en lokale kunstenaars.
Openingsceremonie
500 eerste klanten stonden 's ochtends vroeg in de rij om de gloednieuwe winkel in hartje Amsterdam te ontdekken. 'De eerste 100 klanten ontvingen een speciale totebag ontworpen door lokale illustrator en kunstenaar Sandy van Helden. Voordat de deuren opengingen voor het publiek, konden de klanten in de rij genieten van een optreden door Taiko-drummers en een ceremonie waarin een lint werd doorgeknipt in aanwezigheid van Daisuke Nakano, the Deputy Head of Mission van de Japanse ambassade te Amsterdam', vertelt Leung.
Gevestigd op een iconische locatie met een rijk cultureel erfgoed, werd het gebouw aan Koningsplein 2, ook wel ‘New England’ genoemd, in 1899 gebouwd in de typische Art Nouveau-stijl met als doel een warenhuis te worden voor heren-, dames- en kinderkleding. Na vele jaren werd het warenhuis in de jaren 80 gesloten, waarna het pand een officieel Rijksmonument werd en meerdere doeleinden diende. Er boven zat onder andere de Quote redactie en uitgeverij Hachette.
Nu blaast Uniqlo het gebouw nieuw leven in. Bij de opening van de eerste flagshipstore aan de Kalverstraat en het Rokin te Amsterdam van Uniqlo Nederland -in 2018- sprak MarketingTribune al met Tadashi Yanai, de oprichter en eigenaar van Uniqlo's Japanse moederbedrijf 'Fast Retailing'.
Lees dat verslag hier terug. (PvWK| Beeld: Uniqlo)
Trommelaars bij de opening van flagship Koningspleim
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Koningsplein
- Tadashi Yana
- Fast Retailing
- moederbedrijf
- mode
- retail
- Kalverstraat
- Uniqlo
- eigenaar
- Japan
- Amsterdam
- UNIQLO
- winkel
- shop
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Doritos Loaded lanceert speciale... 10-07-2025
- Directeur Marketing Jorieke de Vries... 10-07-2025
- Dorothée Vanderbroeck van Libresse... 10-07-2025
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers