Toscanini in zee met online supermarkt Crisp

- Food-en-retail
- 4 dec 2024 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 4 dec 2024 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Online supermarkt Crisp opende een tijdelijke, digitale pop-up shop, waarmee je pastaklassiekers van het beroemde Jordanese restaurant Toscanini gemakkelijk in huis haalt.
Italiaans restaurant Toscanini is al sinds 1985 een begrip in Amsterdam en ver daarbuiten. Zelfs de New York Times schrijft over hoe lastig het is om daar een tafeltje te bemachtigen. 'Wat wil je ook, met zulke lovende recensies over de klassieke ingrediënten en de verfijnde smaken. Chef Leonardo Pacenti’s ‘signature dishes’ zijn de pasta’s, die geroemd worden om hun authentieke eenvoud. Vanaf vandaag opent online supermarkt Crisp een tijdelijke, digitale pop-up shop, waarmee je Toscanini’s pastaklassiekers gemakkelijk in huis haalt', meldde Crisp recent. De handgemaakte ravioli met brasato al barolo (runderstoof) of de verse gnocchi met een vegetarische vulling van porcini en witte truffel bereid je met een simpele, maar oh zo smaakvolle salieboter. Het toetje? Huisgemaakte cantuccini met anijs of met chocolade, ook rechtstreeks uit Pacenti's keuken. Zo geniet je thuis van een avondje Toscanini, bezorgd door heel Nederland. Heerlijk, maar nog voor we het bericht konden plaatsen (en zelf bestellen / testen) bleken de 300 speciaal gemaakte 'Toscanini x Crisp at home' pakketten a €23,49 per twee personen uitverkocht.
Wel blijken twee ingevroren ingrediënten uit de Toscanini-keuken nog ruim aanwezig, waarmee de PR-stunt is geslaagd en wordt verzilverd. Meer info: Crisp.nl/app/inspire.
(PvWK | beeld chef Leonardo Pacenti / screenshot site: Crisp)
Over Crisp
'Crisp is de online supermarkt voor knettervers eten. De boodschappen-app heeft als missie om het voedselsysteem te veranderen door beter eten voor meer mensen bereikbaar te maken. Via de app kies je uit veelal lokale en seizoensgebonden producten, afkomstig van circa 900 kleinschalige boeren, makers, telers en kwekers. Met de kortst mogelijke route tussen boer en bord worden bestellingen door heel Nederland en Vlaanderen bij klanten thuis geleverd, op een moment dat de klant uitkomt. In 2024 behaalde Crisp het B Corp certificaat met 109 punten, als gevolg van verregaande duurzaamheidsinspanningen. Door onderzoeksbureau GfK werd Crisp zowel in 2022 als in 2023 uitgeroepen tot Beste Online Supermarkt (Formule Rapport FMCG E-commerce). Crisp is in november 2018 opgericht door drie vrienden: Tom Peeters, Michiel Roodenburg en Eric Klaassen.'
(bron: Crisp)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- uitverkocht
- Crisp.nl
- keuken
- online supermarkt
- exclusief
- koken
- pop-up
- telers
- Leonardo Pacenti
- chef
- Crisp at home
- Crisp
- assortiment
- kwekers
- pakketten
- PR-stunt
- kleinschalige boeren
- makers
- Toscanini
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers