[retail safari] Kith - innovator pur sang

[retail safari] Kith - innovator pur sang
  • Food-en-retail
  • 30 sep 2015 @ 11:27
  • Link
  • Albert Top
    Albert Top

    algemeen directeur
    Crossmarks
  • ConceptenWinkelen

Sneakerwinkels zijn er in overvloed, maar Kith is degene die zich van de massa onderscheidt. Hoe ze dat doen? Simpel, als pionier maakt Kith van haar winkel een ware attractie. Zo vind je instore verborgen VIP ruimtes en een cornflakesbar die de nieuwsgierigheid van consumenten prikkelt. Eindconclusie: van nature is Kith een pionier, hierdoor is en blijft de formule een succes. Hieronder een uitgebreide beeldimpressie ter inspiratie.


Amerikaanse streetwear en sneaker superster
'Een superster binnen de streetwear- en sneakercultuur' mag Kith zich al enige tijd noemen. In een hoog tempo introduceert Ronnie Fleg, oprichter van Kith, in zijn winkels ondenkbare concepten en producten. Continu wordt er geïnnoveerd. Een geüpgrade flagshipstore in zijn geliefde wereldstad New York liet dan ook niet lang op zich wachten…

De flagshipstore in Brooklyn heeft 25 augustus na een spraakmakend redesign haar deuren opnieuw geopend. Het assortiment komt door zowel verandering in het interieur als in omvang nog beter tot zijn recht. In plaats van op 75 vierkante meter vind je nu op 280 vierkante meter de meest gave concepten, producten en gadgets.

Vernieuwd store design
Opvallend aan het nieuwe store design is dat de winkel aandoet als een galerij. Vind je het store design op zich nog niet uniek genoeg, dan verandert je mening gegarandeerd als je de indeling hebt gezien. In de winkel is namelijk een verborgen ruimte toegevoegd die alleen voor VIP’s te vinden en te betreden is. Verder kunnen zoetekauwen, waaronder Ronnie Fleg zelf, hun hart ophalen in ’s werelds eerste cornflakesbar. In de bar zijn 24 soorten cornflakes, 5 soorten melk , 25 toppings, ijs en koffie te krijgen. Cornflakes fanatics kunnen per bestelling drie soorten cornflakes combineren. En Kith zou Kith niet zijn als de order op een unieke wijze wordt verpakt. De cornflakes wordt dan ook in kleine schoenendozen meegegeven. De designs van de kleine schoendozen variëren, merken zoals Nike hebben namelijk aan deze verzamelobjecten meegewerkt.

Albert Top
retailstrateeg en directeur Crossmarks

Beeldimpressie Kith:

Bron beeld: Crossmarks via Kith.

Albert Top

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken