[column] Niet internet is de schuld van winkelsluitingen
- Food-en-retail
- 17 feb 2020 @ 11:52
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 17 feb 2020 @ 11:52
- Gastblogger
Ondanks een sterke economie sloten fysieke retailers in 2019 meer dan 9.000 winkels - meer dan het totaal in 2018. Sommigen spreken over 'de retail-apocalyps'. Over de oorzaak worden nogal wat denkfouten gemaakt, betoogt Austan Goolsbee in de New York Times.
Het is gemakkelijk om de terugloop van fysieke winkels toe te schrijven aan de opkomst van e-commerce, die immers bloeit terwijl stenen winkels het moeilijk hebben. En het valt niet te ontkennen dat Amazon en andere online retailers het consumentengedrag radicaal hebben veranderd of dat grote retailers zoals Walmart en Target hebben geprobeerd hun eigen online aanwezigheid te versterken. Maar dit effect kan worden overschat. Om te beginnen is e-commerce ondanks de sterk groei misschien lang niet zo groot als jij denkt.
Never mind the internet. Here’s what’s killing malls.
Lees hier verder
(bron: NYT, beeld: Unsplash)
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- Ondanks een sterke economie sloten fysieke retailers in 2019 meer dan 9.000 winkels - meer dan het totaal in 2018. Sommigen spreken over 'de retail-apocalyps'. Over de oorzaak worden nogal wat denkfouten gemaakt
- betoogt Austan Goolsbee in de New York Times.
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing