NOS boos om 'onjuiste' PR-campagne ANP
- Media
- 17 nov 2014 @ 10:14
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PromotieMediastrategiePRJournalistiekBranded content
- 17 nov 2014 @ 10:14
- Redactie Media
De NOS is boos op het ANP vanwege een bericht waarin het persbureau claimt dat het tegen betaling PR-campagnes onder de aandacht kan brengen bij diverse media, waaronder het NOS Journaal. De commerciële tak van het persbureau, ANPinOpdracht, haalt als voorbeeld theemerk Lipton aan dat aandacht kreeg in het nieuwsprogramma.
Dit meldt weblog Follow The Money, die citeert uit een bericht van ANPinOpdracht: ‘Zon, zee, strand en waterballonnen. Hoe Lipton Ice Tea het NOS Journaal en Hart van Nederland haalde.’ ANPinOpdracht ontleent zijn bestaansrecht aan het creëren van content in opdracht van bedrijven. ‘Wij brengen uw boodschap onder de aandacht. Professioneel, effectief en met de snelheid van het nieuws.’
NOS-directeur Jan de Jong vindt deze boodschap van het ANP onjuist en schadelijk voor de onafhankelijkheid van de NOS. 'We gaan dit broodje aap-verhaal zo snel mogelijk uit de wereld helpen.' Het ANP geeft toe ‘niet de gelukkigste woordkeus gemaakt te hebben’.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- media
- NOS Journaal
- Jan de Jong
- NOS
- Follow The Money
- ANPinOpdracht
- Lipton
- misleiding
- ANP
- nieuws
- content
- promotie
- campagnes
- Public Relations
- branded content
- PR
- journalistiek
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe... 07-10-2025
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid... 07-10-2025
- Mercurs 2025: de genomineerden zijn... 02-10-2025
- Rewe Group breidt... 24-09-2025
- Onderzoek: 'In de Nederlandse markt... 23-09-2025
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes