FD en Spark Optimus lanceren innovatie-opleiding
- Media
- 15 okt 2015 @ 14:40
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaInnovatieKennissessieOnline
- 15 okt 2015 @ 14:40
- Redactie Media
SparkOptimus en Het Financieele Dagblad lanceren begin 2016 een nieuw opleidingsprogramma, bedoeld om business leaders te ondersteunen bij digitale transformatie en technologische disruptie. Hiermee willen SparkOptimus en FD de overgang naar nieuwe innovatieve businessmodellen binnen de Nederlandse economie versnellen.
De huidige en toekomstige leiders staan voor complexe uitdagingen: mobile first, digital services, artificial intelligence, virtual reality, robotics, big data, wearables en de praktische vertaling daarvan naar nieuwe concepten, business modellen en (data gedreven) manieren van werken. Het realiseren van groei zal de komende jaren alleen mogelijk zijn voor partijen die gebruik weten te maken van de kansen die digitale en technologische disruptie biedt. Er zullen meer spelers als Uber, Booking en Adyen op de markt komen en veranderingen gaan steeds sneller.
Om hieraan het hoofd te bieden, moeten bestaande organisaties transformeren. De urgentie van deze transformatie wordt door business leaders inmiddels wel gezien, maar het ontbreekt hen nog vaak aan toegang tot praktische kennis, relevante ervaring en tools die nodig zijn om deze transitie te realiseren.
'Executive Disruption is Growth'
Het zogenoemde 'Executive Disruption=Growth Program' biedt leiders een inspirerende en praktische tour langs bestaande en toekomstige digitale en technologische ontwikkelingen. We schetsen daarom niet alleen een toekomstvisie voor 2025 met de bijbehorende implicaties voor sectoren, organisaties en business modellen, maar maken ook concreet wat organisaties nu kunnen doen om deze ontwikkelingen te omarmen en in groei te vertalen. In het opleidingsprogramma krijgen business leaders de kans om van gedachten te wisselen met inspirerende sprekers. Deze mensen hebben, met hun brede visie op de toekomst en diepgaande praktijkervaring over transformaties, hun sporen verdiend. Na deze driedaagse opleiding hebben de deelnemers voldoende kennis, ervaring en middelen om digitalisering en nieuwe technologieën in te passen in hun bedrijfsstrategie en een blijvende voorsprong op hun concurrentie te behalen.
Tom Voskes en Alexandra Jankovich, managing partners SparkOptimus: 'Disruptie is de nieuwe norm en samen met business leaders werken we dagelijks aan het realiseren van groei op het snijvlak van nieuwe technologie en business. Met de SparkOptimus Academy willen we deze praktische kennis graag breed delen, zodat bedrijven met behulp van nieuwe innovatieve business modellen kunnen accelereren.'
Het 'Executive Disruption=Growth Program' is de eerste opleiding van de SparkOptimus Academy en start begin 2016. SparkOptimus werkt hierin samen met Het Financieele Dagblad. Het FD zich richt op ondernemend Nederland en daarmee op de business leaders waarvoor het opleidingsprogramma bedoeld is. Jan Bonjer, hoofdredacteur van het FD: 'Voor ons is de samenwerking relevant, omdat we de ambitie hebben om een educatieve tak op te zetten. Wij bieden onze lezers een voorsprong in de vorm van nieuws, kennis en een netwerk. Instappen in het opleidingsveld sluit hier uitstekend bij aan.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- opleiding
- business
- cursus
- FD
- Virtual Reality
- Spark Optimus
- zakelijk
- groei
- robotosering
- disruption
- innovatie
- VR
- digitalisering
- technologie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Hema en Kika grote winnaars Ster Gouden Loeki 2024
- KPN lanceert iconische telefoons geïnspireerd door Netflix hits
- [onderzoek] 'Gaming krachtig medium binnen...
- Screenforce lanceert SpotDeli: centraal platform voor...
- Warc Media 100: WhatsApp, QR-codes en print doen het goed
- José Rozenbroek nieuwe hoofdredacteur Margriet
Laatste Nieuws
- AMMA 2025: Genomineerden bekend!27-03-2025
- KNGF Geleidehonden viert 90 jaar... 26-03-2025
- José Rozenbroek nieuwe... 24-03-2025
- Hema en Kika grote winnaars Ster... 21-03-2025
- Screenforce lanceert SpotDeli:... 19-03-2025
- Warc Media 100: WhatsApp, QR-codes... 19-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center