Radio meest betrouwbare medium in Europa
- Media
- 29 mei 2017 @ 09:19
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaSocial mediaOnderzoekRadio
- 29 mei 2017 @ 09:19
- Redactie Media
Radio blijft, het medium dat in Europa de grootste betrouwbaarheid geniet. Eenentwintig van de drieëndertig onderzochte Europese landen noemt radio het meest betrouwbaar. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Trust In Media 2017’ van Media Intelligence Service (MIS).
De MIS is de onderzoekstak van de EBU, de koepelorganisatie van veel publieke omroepen in Europa. Hun onderzoek is hier integraal beschikbaar.
Nederland staat op de vierde plaats in de lijst van landen die het meest de radio als nieuwsbron vertrouwen, zo meldt Radiofreak. 57% van de Nederlanders vindt radio het betrouwbaarste medium. Vorig jaar stond Nederland nog op plaats vijf. De top-3 bestaat uit de Scandinavische landen Finland, Zweden en Denemarken.
In social media hebben de Nederlanders, net als de meeste Europeanen, het minste vertrouwen. Zeventien van de drieëndertig onderzochte landen wijst sociale netwerken aan als meest onbetrouwbare medium. Daarna volgen kranten (13 uit 33) en televisie, al leeft dit wantrouwen slechts in drie landen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- media
- betrouwbaar
- social media
- Trust in Media
- publieke omroep
- onderzoek
- Media Intelligence Service
- EBU
- MIS
- radio
- kranten
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's... 07-11-2024
- Weetjesblad Zo Zit Dat viert... 30-10-2024
- Schoolmagazine Pauze keert begin... 28-10-2024
- Canal+ lanceert campagne ‘Er zijn... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing