Radio meest betrouwbare medium in Europa
- Media
- 29 mei 2017 @ 09:19
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaSocial mediaOnderzoekRadio
- 29 mei 2017 @ 09:19
- Redactie Media
Radio blijft, het medium dat in Europa de grootste betrouwbaarheid geniet. Eenentwintig van de drieëndertig onderzochte Europese landen noemt radio het meest betrouwbaar. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Trust In Media 2017’ van Media Intelligence Service (MIS).
De MIS is de onderzoekstak van de EBU, de koepelorganisatie van veel publieke omroepen in Europa. Hun onderzoek is hier integraal beschikbaar.
Nederland staat op de vierde plaats in de lijst van landen die het meest de radio als nieuwsbron vertrouwen, zo meldt Radiofreak. 57% van de Nederlanders vindt radio het betrouwbaarste medium. Vorig jaar stond Nederland nog op plaats vijf. De top-3 bestaat uit de Scandinavische landen Finland, Zweden en Denemarken.
In social media hebben de Nederlanders, net als de meeste Europeanen, het minste vertrouwen. Zeventien van de drieëndertig onderzochte landen wijst sociale netwerken aan als meest onbetrouwbare medium. Daarna volgen kranten (13 uit 33) en televisie, al leeft dit wantrouwen slechts in drie landen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- media
- Media Intelligence Service
- social media
- radio
- EBU
- onderzoek
- Trust in Media
- MIS
- kranten
- betrouwbaar
- publieke omroep
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes