Nieuwe huisstijl SBS6: felrood wordt fris blauw
- Media
- 1 aug 2018 @ 10:29
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MerkenTelevisieBranding
- 1 aug 2018 @ 10:29
- Redactie Media
Tv-zender SBS6 heeft per direct een nieuwe huisstijl. Het meest in het oog springende onderdeel daarvan, het logo, toont een grote witte zes met frisse blauwe tinten als achtergrond. Daarmee neemt de zender na dertien jaar afscheid van felrood als basiskleur.
'Dit soort beslissingen neem je niet in een opwelling', zegt zendermanager René Oosterman. 'Wij zijn stap voor stap bezig met een zorgvuldige herpositionering van SBS6. Bestaande programma’s worden opgefrist, terwijl nieuwe presentatoren en formats hun intrede doen. Daar hoort ook een nieuwe huisstijl bij voor de zender als geheel. Ik ben erg blij met het resultaat en hoop dat onze kijkers en adverteerders het daarmee eens zijn.'
De nieuwe huisstijl van SBS6 is ontworpen door Bob van der Put, die ook een van de geestelijk vaders van het vorige logo was. SBS6 wil zichzelf profileren als een brede tv-zender. Voorheen had het kanaal een wat plat imago.
Multimedia-aanpak Talpa
Televisiebedrijf SBS6 maakt deel uit van Talpa TV, een divisie van Talpa Network. Talpa Network is de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht.
Talpa Network bestaat uit de onderdelen Talpa Events, Talpa TV (SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Talpa Radio (538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Talpa Social (Social1nfluencers), Talpa Digital (onder meer KIJK, Juke en VoetbalTV) en de e-commerce-divisie. Ook persbureau ANP maakt deel uit van het concern. Deze onderdelen worden ondersteund door Talpa Media Solutions, Talpa Platform en Talpa Creative.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Amsterdamser wordt het niet bij Het... 12-05-2025
- NMO Online breidt fors uit met titels08-05-2025
- Arjan Pomper vertrekt al weer bij... 07-05-2025
- Neople lanceert AI-platform voor... 02-05-2025
- Waslijnactie BOAS kaart... 30-04-2025
- KPN viert 10e Louis-campagne met... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management