MediaClub is nieuwe naam van MediaHuis
- Media
- 2 mrt 2019 @ 23:09
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MarketingMediabureauPromotieStrategie
- 2 mrt 2019 @ 23:09
- Jeroen Mirck
Het collectief van belangenorganisaties genaamd MediaHuis (niet te verwarren met de Vlaamse uitgever) opereert vanaf maart onder een andere naam: MediaClub. Ook verhuizen de organisaties, waaronder SKO, Screenforce en NLO, naar een nieuw verzamelgebouw.
De MediaClub vestigt zich in NHK Amsterdam Zuid Oost. Daar vestigen zich de partners van enkele Joint Industry Committees (JIC’s) in reclame, marketing en media, plus enkele lobbyclubs uit dezelfde sector. Het gaat om Stichting KijkOnderzoek (SKO), Stichting Nationaal LuisterOnderzoek (NLO), Stichting Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM), tv-marketingorganisatie Screenforce, het Radio Advies Bureau (RAB), Platform Media Adviesbureaus (PMA), Vereniging Internetexploitanten (VINEX) en BuitenReclame Onderzoek (BRO).
Intensiever samenwerken
'Deze veranderingen zullen de onderlinge samenwerking verder intensiveren', zo laat MediaClub weten in een persbericht. 'Met het opzetten van het oorspronkelijke MediaHuis vijf jaar geleden was de samenwerking tussen de betrokken partijen inzake het meten en marketen van luisteren, kijken en lezen reeds in gang gezet. Dit heeft zijn vruchten afgeworpen: in de afgelopen jaren zijn er succesvolle initiatieven in de markt gezet, zoals Media:Tijd (in 2015 deed MT verslag van de lancering), Media Standaard Survey en een gezamenlijke RfP voor een nieuw mediabereiksonderzoek.'
In de MediaClub komen door de samenwerking en het samenwonen de verschillende kanten en belangen in het medialandschap samen. De verandering van MediaHuis naar MediaClub gaat samen met de verhuizing naar de nieuwe locatie. De kantoren in HNK Zuid Oost hebben uitzicht op de Johan Cruijff Arena en de velden van De Toekomst.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Vinex
- Screenforce
- RAB
- NOM
- JIC
- NHK
- media
- Amsterdam
- MediaHuis
- SKO
- Zuidoost
- marketing
- NLO
- MediaClub
- PMA
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes