MediaClub is nieuwe naam van MediaHuis
- Media
- 2 mrt 2019 @ 23:09
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MarketingMediabureauPromotieStrategie
- 2 mrt 2019 @ 23:09
- Jeroen Mirck
Het collectief van belangenorganisaties genaamd MediaHuis (niet te verwarren met de Vlaamse uitgever) opereert vanaf maart onder een andere naam: MediaClub. Ook verhuizen de organisaties, waaronder SKO, Screenforce en NLO, naar een nieuw verzamelgebouw.
De MediaClub vestigt zich in NHK Amsterdam Zuid Oost. Daar vestigen zich de partners van enkele Joint Industry Committees (JIC’s) in reclame, marketing en media, plus enkele lobbyclubs uit dezelfde sector. Het gaat om Stichting KijkOnderzoek (SKO), Stichting Nationaal LuisterOnderzoek (NLO), Stichting Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM), tv-marketingorganisatie Screenforce, het Radio Advies Bureau (RAB), Platform Media Adviesbureaus (PMA), Vereniging Internetexploitanten (VINEX) en BuitenReclame Onderzoek (BRO).
Intensiever samenwerken
'Deze veranderingen zullen de onderlinge samenwerking verder intensiveren', zo laat MediaClub weten in een persbericht. 'Met het opzetten van het oorspronkelijke MediaHuis vijf jaar geleden was de samenwerking tussen de betrokken partijen inzake het meten en marketen van luisteren, kijken en lezen reeds in gang gezet. Dit heeft zijn vruchten afgeworpen: in de afgelopen jaren zijn er succesvolle initiatieven in de markt gezet, zoals Media:Tijd (in 2015 deed MT verslag van de lancering), Media Standaard Survey en een gezamenlijke RfP voor een nieuw mediabereiksonderzoek.'
In de MediaClub komen door de samenwerking en het samenwonen de verschillende kanten en belangen in het medialandschap samen. De verandering van MediaHuis naar MediaClub gaat samen met de verhuizing naar de nieuwe locatie. De kantoren in HNK Zuid Oost hebben uitzicht op de Johan Cruijff Arena en de velden van De Toekomst.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- JIC
- RAB
- marketing
- SKO
- Zuidoost
- Screenforce
- NLO
- NHK
- Amsterdam
- Vinex
- NOM
- PMA
- MediaHuis
- MediaClub
- media
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

